Hjälp med namn
Jag skulle så gärna vilja ha lite namnförslag för kommade barn i framtiden.
Måste ha namn som funkar bra att säga både på Svenska och eng. Vi ska inte ha barn nu, men när det väl händer. Jag har tanke stopp. Några förslag??..
Jag skulle så gärna vilja ha lite namnförslag för kommade barn i framtiden.
Måste ha namn som funkar bra att säga både på Svenska och eng. Vi ska inte ha barn nu, men när det väl händer. Jag har tanke stopp. Några förslag??..
Jag kan komma bara på tjejnamn: Maura eller Rebeca. Pójknam... Oscar, kanske?
Eric är ett fint killnamn som funkar både på svenska och engelska!
Joanna är ett av mina favoriter som troligtvis något av mina framtida barn kommer bära.
Andra exempel är Patric, Kim, Nelly, Noah, Josephine, Kevin, Amanda, Alex, Johnny...
Listan kan göras låååång!
Emma tycker jag att är gulligt och det fungerar ju på båda språken + att det uttalas nästan lika båda på svenska och engelska. Det finns ju förövrig massor av namn som går att säga på båda språken. Man bör snarare tänka på att inte välja ett sådant namn som kan betyda något helt annat på engelska. Ett exempel är Fanny, det skulle jag aldrig döpa mitt barn till (tycker dock att det är ett gulligt namn på svenska, men kanske mindre gulligt om man tänker på vad det är på engelska).
Detta är verkligen inte tyket menat, men jag är medveten om att det kan låta så:
Om du inte är gravid och inte ska ha barn nu, så är det väl ingen brådska att hitta på namn?
Jag menar bara att det nog är roligare för er om det liksom växer fram ett namnförslag i takt med magen än att serveras idéer i en site på nätet.
Som sagt. Jag menar inget illa, min röst är trevlig och avslappnad. :)
/F :)
Jag tycker som Mrs Rocha att det är rätt kul att leta barnnamn även om det lär dröja ett tag innan vi på allvar behöver oroa oss om det. (och det är ingen kritik mot Freja... :) )
Jag, eller vi rättare sagt, behöver oxå namn som funkar på både svenska och engelska.
Här kommer några förslag, som kanske inte är nytänkande precis, men som kanske kan inspirera lite.
Louise/Louisa
Martin
Michael
Ann(e)
Maria
Oliver
Elisabeth
Jenny / Jennifer
Peter
Helen
Matilda
Hannah
Patrick
Gabriella
Tack för alla förslag! Namn till mina barn är nog något som jag har tänkt på hela livet. Nu när man har varit gift ett tag så vet man aldrig vad som kan hända. Det ligger nog inte så långt fram i tiden som det kanske verkade i mitt första inlägg...
David heter min son!
Ett namn som passar ALLA språk!
Håller med Jenca! De pojknamn jag tänkte på när jag läste trådstarten var just Oliver och Patri. Mikael funkar också. De flicknamn jag tänker på har också de redan sagts. Josefin, Emily, Charlotte och Therese är fina på båda språken också!
Miranda Alexis ..det har jag kommit fram till att vår dotter ska heta. Om det blir en pojke, så får han namnet Raven.. ovanligt och ett namn som har ett alldeles speciellt betydelse för oss..
Hej!
titta på svenskanamn.com eller
scb.se
där har du massor namn och du kan även se vilka som är populärast för tillfället!
från swea -som heller inte planerar barn just nu...
ooooops
det ska vara
svenskanamn.SE
Chrisanta
Nåt som funkar på båda era språk kan ju även vara: Kim.
David, Hugo, Alice, Emma är internationella namn. Är själv svag för Mildred (som ju också är engelskt).
Joel.
Skulle jag velat döpa min son till om det inte vore för att han isåfall skulle heta samma sak som sin far...