• tullo

presenttips här tjejer!

"jag älskar dig för att.."-boken i all ära men fler tips kan vi väl dela med oss av? blommor är ju urmysigt men inte varje gång.. nu tänkte jag inte på någon bröllopspresent utan mer som någon lite spontan grej som "oh nu firar vi 22 månader" typ.. jaja kom igen nu!

• Svar på tråden presenttips här tjejer!
  • Dallandra

Sist köpte jag en sådandär chokladkaka med text på. Tror det stog något att han var det bästa som hänt mig.

En liten grej men det blev uppskattat :)

• julibruttan

Vet inte om du är ute efter något sånt här men:

Varför inte bränna en skiva med låtar som är spec. för er,
    Köpa en ny skiva som man kan relatera till,
    Fotoalbum, som är avsett att sätta in kort på er två tillsammans!
    En flaska vin som skall lagras och drickas tillsammans på en spec dag!
    En hel dag tillsammans med frissa, lunch ute, shopping, bio...etc..
    Luftballongsfärd...

kanske ngt att ha??

• Bristow

Hej,

mina förslag:

- en lite bok med kärleksdikter
    - choklas i hjärtform (men det brukar bli jag som äter upp dem...)
    - "bjuda" in honom pa middag, säga att han inte far komma hem före ett visst klockslag, och da har man förbrett en romantisk middag med massor av levande ljus, lagat god mat och tagit pa sig en snygg (och sexig!!) klänning

Hm, inte sa mycket men kanske alltid nagot..??

Lycka till!!

• Hime

Jag överraskade min sambo häromveckan med en enkel efterrätt; kaffe och chokladbit fylld med någon calvadosnougat. Calvados för nämligen oss i tankarna till Yxtaholms Slott, där vi förlovade oss tidigare i år.

Så mitt tips är att man ger (eller bjuder på) något som kallar fram mysiga minnen.

• Bröllopstokiig

Nu i jultider (snart i allafall) kanske man kan skriva en dikt eller några ord som framkallar något speciellt minne på en julgranskula? Funderade på att skriva de ord jag sa till honom under vigseln på en sådan, undrar om det får plats?

• Tintin

Presenter man kan göra själv med stoooor kärlek är:

Egen choklad, ett tips är att använda pepparkakshjärtan som form

Sy en massa små hjärtan som man stoppar och fyller en glasburk med etikett på där det står något typ: en burk med kärlek

Eller ett tips på ett recept: tag en "mannens namn" och en "kvinnans namn" och lägg i en bunke, tillsätt en skopa kärlek, 3 dl roligheter och krydda efter behag, in i ugnen på 200 grader i "antal år man varit ett par, eller gifta". Receptet kan kallas kärleksbullar.

Tillverka pyttesmå kuvert med en liten lapp med små kärlekord i och stoppa i en liten brevlåda (fick jag en gång av min man)

Lite idéer som kanske skapar nya idéer?

• oktoberbrud (f.d gobido)

MIn pappa gav min mamma en adventskalender när de var nygifta. Det var tomma tändstiksaskar som var ihoplimmade och som han klistrat en fin bild över, sen i varje ask hade ha lagt en liten present, eller en liten lapp med något som hon skulle få eller göra. En ask för varje dag fram till jul. Hon har efter 35 års äktenskap fortfarande kvar adventskalendern.

• Zippolina

Min blivande reser rätt mycke både med jobbet och sitt lag.
    Jag brukar roa mig med att lägga ner små lappar eller gulliga kort med små kärleksord, dikter m.m i hans packning.

Nu i helgen när han var borta hade jag bla. smygit in ett kärlekskort i fodralet till ett nytt PC-spel som han köpt, den här gången var det dock inte M2B som hittade kärleksförklaringen utan hans rumskompis som skulle installera spelet
    Kan tilläggas att kompisen blev lite avis o mäkta imponerad över att jag hade som "vana" att göra så, M2b som är van vid det hade fått sig en liten tankeställare och skyndade sig att gå till närmaste florist och blomografera ett gäng röda rosor till mig

Summa sumarum, även det enkla o till synes obetydliga kan värma mottagaren. Det måste inte alltid vara flådiga utflykter, lyxiga SPA vistelser osv. utan några små kärleksord kan räcka långt

• Tintin

Zippolina:
    Precis! Det enklaste små saker som är gjorde, skrivna, målade med kärlek är bäst! En gång så hittade jag en lapp skriven till mig av min man, det stod några fina ord och sedan en hänvisning vart jag skulle leta efter nästa lapp, typ bakom tavlan där nästa kärleksord satt med hänvisning till nästa lapp osv. Det kändes som värsta julafton att springa runt och leta efter kärlekslappar. =)

• hexentanzer

varför inte skicka ett kärleksbrev eller inbjudan till något trevligt till honom om ni bor ihop.. (skickas med posten alltså, frimärke och postlåda..)han förväntar sig inte att det är från dig!

• hexentanzer

varför inte skicka ett kärleksbrev eller inbjudan till något trevligt till honom om ni bor ihop.. (skickas med posten alltså, frimärke och postlåda..)han förväntar sig inte att det är från dig!

• Irmelie

Ja, vad sägs om att köpa biobiljetter och lägga de på brevlådan (så att det blir en överraskning). Tror jag skall testa det själv någon dag.

Svar på tråden presenttips här tjejer!