• Sommar-2004

Häst och vagn

Är det någon som vet var man kan hyra häst och vagn i Göteborg? Vad kan det kosta att bara åka en kort sväng från kyrkan till festlokalen?

• Svar på tråden Häst och vagn
  • depecha

hejsan!

Fick igår ett pris på vad det kostar att hyra häst och vagn. Dock inte i Göteborg utan i dalarna. men det kanske kan ge ett litet hum om vad det kostar iaf =)
    För den lilla vagnen med plats för 2 personer kostar 2500 kr, och den med 4 personer kostar 4500 kr. Sen får jag betala 100 kr per mil ill stället där de ska göra. Och det e 12 mil dit *hua*

Så här står man i valet o kvalet hur man ska göra. Är det värt så mycket pengar?

• gladhannapanna

Inser att jag har tur som har en kompis som ska köra oss!!!

• depecha

Gladhannapanna:

ja, det har du :P
    Jag har hört med en kompis med, men hon har inte sina hästar kvar och hon har försökt låna en, men de skulle ha sina hästar själva på midsommarafton = /

• Monica

Kolla in gamla inlägg... Där kan du få massa av tips..
    Vi använde oss av Dragongården som ligger på Hisingen. Jag kom inte ihåg vad dom tog men inga 4500 kr iaf.
    Ring och kolla med dom, hoppas att det var lite hjälp ialf. Lycka till!!!

Dragongårdens Häståkeri
    Sörredsv. 270, GÖTEBORG
    Tfn/Fax 031-92 50 80
    Mobiltfn 0708-92 57 64

• Gucci

Vi ska betala 3000.-. Bor i och för sig inte i Göteborg, men du kan ju få ett hum om priset i alla fall.

depecha: 12 mil låter väldigt långt med häst och vagn! :O Menar du inte km? Jag har en stallkompis som håller på med distans på hög nivå och hon rider i ca 14 km i timmen och då har hon en vältränad och spänstig arab. Det innebär att det skulle ta drygt 8 timmar för er om ni höll bra tempo, låter orimligt...

• Ejlis

Depecha:
    12 MIL??!!!
    Det blir ju en dryg timme på motorväg och hur fort travar en häst??
    (Depêche-toi lilla hästen...) )

• gladhannapanna

Menar inte depecha mil med hästtransport hemifrån hästen till kyrkan?

• Ejlis

gladhannapanna:
    *tihi*
    Jag tänkte inte så.. Hoppas att du har rätt. Annars blir det nog jobbigt. Men, för hästen lär det bli tungt i vilket fall som helst. >24mil på en och samma dag.

• Gucci

Hihi... det menar hon säkert. Men jag läste inte så noga :)
    24 mil i transport är inte så jobbigt för en häst, det är många som åker mycket längre för att tävla.

• depecha

Den enda som fattar nåt på detta stället är gladhannapanna :P
    Det e 12 mil från där hästen gnäggar runt till min vigselplats. Sen är det dock 10 km till festplatsen från vigseöplatsen! Men tror det kommer bli dyrt.
    Lillebror har precis erbjudit sig att stjutsa oss på moppen *skratt*

Svar på tråden Häst och vagn