• MiaR

Häst och vagn i Hbg

Jag är också på jakt efter häst och vagn. En arbetskompis till mig, som är i hästsvängen, håller på och kollar upp ett par alternativ. Jag kan höra av mig när jag får veta mera. När ska du gifta dig? Och var? Vi gifter oss den 7 maj, så jag vill ha ett alternativ med täckt vagn utifall vädret inte är med oss den dagen. (Visst är det trisst atthela tiden behöva ha en plan B!?!) Om du inte behöver ha det, så är det betydligt enklare!!

• MiaR

Talar man om trollen!!!Fick tag på han idag!! Det är nordsvenska hästar och finns på hemsidan hem.passagen.se/kaxe kolla in där får du se om det kan vara nåt. Söker man bara i "Hästkretsen" så verkar det finnas en hel del som kör bröllop. En idé kan vara att sätta upp en lapp på anslagstavlan i ridhuset. Lycka till!!

• MiaR

Hej!
    Det var ett tag sen jag var här också! Vi valde att hitta egen häst och vagn eftersom dom inte hade någon täckt vagn på Marielund. Skulle det då i värsta fall regna så var man tvungen att betala även om man inte åkte.... Finns ju roligare sätt att spendera 3000:-..... På det här stället kan vi boka av fram till kl 9 samma morgon och behöver då inte betala något. Bra va??

• MiaR

Hej Iika!
    Jag hittade det här stället via en arbetskompis. Ja dom har både öppna och täckta vagnar och tar det som behövs den dagen. Dom smyckar sen ut vagnen i brudbukettens färger. Bra tycker jag, som har det som färgtema genom hela dagen. Priset är 3000.....Ganska bra timpenning!!

Nja, det har stannat upp lite i planeringen nu. Klänning har jag inte ens börjat titta på. Men jag tror att det mesta är under kontroll i alla fall. Jag väntar och väntar och väntar på en bekräftelse och menyförslag från marielund, men det verkar gå segt. Har du fått nån? Hur går det annars för dig? När var det din tur?

tjingeling

• MiaR

Javisst iika, min mail är mia.ringstrom@helsingborg.se. Hör av dig så kan vi planera tillsammans, det vore roligt. Och jag lovar, jag ska inte skvallra för någon......

Svar på tråden Häst och vagn i Hbg