• Bride M

drömtolkning

Hej
    vet inte om jag egentligen tror på om alla drömmar betyder något. Vissa drömmar kanske...
    jag tänkte allafall att här ska vi prata om drömmar som vi drömmer om när vi sover,och om någon kan tolka drömmar- så kan den gärna skriva!
    ....jag drömde igår natt att jag och min fästman fick (av vem kommer jag inte ihåg) två blå rosor, vi höll varsin ros i handen....
    vad kan det betyda?;)

• Svar på tråden drömtolkning
  • Secret

Hittade på nättet:
    ROS: Rosen är en drömsymbol för skönhet, renhet och fullkomlighet. Den symboliserar längtan efter den rena kärleken, harmonin i livet. Men den röda rosen anses också av alla drömtydare symbolisera all slags kärlek

• MsKingston

Drömtydning är väldigt intressant, men man ska inte överanalysera. Först måste man se om det är något som hänt den senaste som har påverkat drömmen.

T.ex om man drömmer att man flyger kan det bero på att man nyligen sett ett program om fåglar.

Sen ska man försöka läsa mellan raderna i drömtolkningen. Man ska skapa sin egen tolkning av sina egna drömmar. Man vet bäst själv...

Keep on dreaming :)

• Bride M

tack för era inlägg...
    hmmm jag har haft konstiga drömmar på sista tiden, alla handlar om mig och min fästman,jag antar att jag tänker mycket om vår framtid och det speglas i mina drömmar

• *Blomman*

Det skulle vara kul om man hade en drömtydare tillgänglig varje morgon när man vaknar. :D

I alla fall, för några veckor sedan drömde jag att jag var gravid. Natten efter drömmer min mamma att jag är gravid. Någon som har en aning om vad det kan betyda? :)

• Forsfors

Åhh, om någon kan tolka min dröm som jag hade i natt så skulle det vara roligt, jag drömde att sambons chefer tvingade honom att gå till jobbet i tjejkläder 8underkläder och allt) och lite senare på dagen så skulle han vara tvungen att strippa på mc donalds om han ville behålla jobbet. i drömmen var jag jättearg på honom, dels för att han gick med på det och inte stod på sig och dels för att han hade lånat mina kläder utan att fråga (men köpt nya jättesnygga underkläder, strumpebandshållare och allt)...

*Blomman* : om du vill vara gravid så håller jag tummarna för att drömmarna är varsel om en varande eller kommande graviditet. men jag har hört att det kan ha med nytt liv att göra också, förändringar och sånt.

• mrs.

Jag tror inte det är bra att gräva i sina drömmar. Men min mamma brukar ibland läsa i någon dum bok.

Jag har en gång sett en verklig dröm och visste vad som skulle hända men förstod inte vem.
    Min egen bror dog, efter det vill jag inte höra mer om drömmar.

Drömmar skall glömmas, det är hjärnan som leker/bearbetar sett/hört/förflutet.....

Bättre att ta dagen som den kommer och inte leva efter något.

• *Blomman*

Forsfors
    Jag vill inte vara gravid, men visst längtar jag efter den dagen. :) I alla fall så läste jag att om man drömmer att man är gravid så kan det också betyda att man kommer att lyckas i livet. Jag hoppas på det! :)
    Det är skumt bara att både jag och min mamma drömde att jag var gravid.

• Forsfors

*Blomman*: Då får vi hoppas på att meningen var att du kommer att lyckas!

mrs.: jag har också haft sanndrömmar, jag drömde att min kompis mamma stod och grät förtvivlat och ingen kunde trösta henne natten till den dagen då min kompis dog i en bilolycka.Efter det kan jag bli hysterisk och ringa upp både folk som jag kännt för länge sen, gamla ex och folk som jag känner nu etc, bara för att höra om de mår bra om jag drömmer något otäckt om dem.

Inatt drömde jag att jag var jagad av någon ond kraft som man inte fick titta på, och var tvungen att kasta mig ut från en balkong i en hemmagjord linbana av tvättlina och en galge för att inte bli fångad. det var jätteotäckt,speciellt med tanke på att jag är höjdrädd. men jag klarade mig och kom helskinnad ner, dessutom befruktad av någon som inte vågade/kunde ta sig ner från balkongen. Där nere mötte jag en tvillingsyster som också var gravid (vi hade jättemagar båda två, fast befruktningen måste ha skett några minuter innan) och jag blev prinsessa i det sälskap som klarat sig ner från balkongen (vi var jättemånga och folk hade hunnit slå läger nedanför). sen skulle vi åka ¨någon annan stans, men jag var tvungen att gå och kissa först, jag letade och jag letade efter en bra toalett, och till slut fick jag gå på en om jag betalade jättemycket pengar. När jag betlat hittade jag inte toaletten, såm jag kissade i något annat de hade i affären och sprang därifrån innan nåpgon skulle upptäcka vad jag gjort!

Tolka på den,ni, alla drömtydare

• Lillstrumpan

Jag drömmer alltid så himla mycket och konstigt. Kan någon tolka min dröm jag hade inatt?

Jag var jagad av nazister. Det fanns bara vatten och broar, så jag fick hoppa mellan båtar. På ett ställe under en bro var det land, en gräsbacke och där tvingade nazisterna in alla människor i en stor inhägnad med taggtråd. Jag lyckades smita och sen tror jag att ajg vaknade.

• Galenpanna

Blomman - att drömma om graviditet kan betyda att man är lite rädd för det nya/ för förändringar. Graviditet - om något - är en symbol för en livsomställning, något nytt som skall komma. Behöver alltså inte alls betyde just graviditet/bli med barn. Att drömma om grav. inför bröllop är, som jag skrev inte alls konstigt. Man står inför ett vägskäl, en stor förändring som skall komma.

Drömtydaren
    G

Svar på tråden drömtolkning