• The Angel

Tips på pålägg?

Jag är så trött på det vanliga pålägget; ost, skinka, salami, keso, leverpastej, keso, makrill....

Är det någon som har bra tips på olika pålägg på smörgåsar?

Äter samma varje dag och börjar bli trött nu. Ser ut som en fågelholk varje gång vi är på mataffären :) Vill hitta något nytt och smaskigt.

Tackar på förhand.

/Felicia, som bakar eget bröd men saknar gott pålägg ;)

• Svar på tråden Tips på pålägg?
  • agrolsy

grönsaker, tomat gurka, avocado, paprika, banan, clementin. röror, skagenröra etc. creme fraiche, skinka, lök och äpple är gott att blanda. ajvar, brie/mögelost, kaviar, ägg, mjukost/smältost (vitlök, räk, skink osv) majonäs och stark senap istf smör, gärna med skinka. kyckling, kebab. egentligen kan man ju ha vad som helst på macka, hoppas du hittar nåt!

• Mrs. Simon

skippa smorgasarna ett tag och at ngt annat?
    Palaggsforslag

skivad banan
    grillade gronsaker (auberginer och zucchini ar en hojdare!)
    rucola och tomat med god olivolja salt och peppar
    bruschetta (grillad brodkiva som gnuggas med vitlok och sedan ringlas olivolja over...salt o peppar.
    boner eller kikartsrora.

• The Angel

Oj vad mycket tips... Det finns massor som man inte tänker på.

Vad äter ni till frukost?

• en söndag i april

Bäst just nu: rökt kalkon + äppleskivor (granny smith) + rödlök + salt o peppar.

• Mrs. Simon

kaffe....och ibland en yogurt. ater aldrig smorgas pa morgonen

• The Angel

Just nu äter jag:
    Havregrynsgröt, grönt te, banan (ibland) samt en smörgås (grovt hembakt) med smör, ost och paprika på. Börjar bli lite tråkigt...

• raskan

knäckebröd med herrgårds sill mumsfillibabba

• drömmande sambo

Min personliga påläggsfavorit är onsalakorv!! Hur gott som helst!! Vill man lyxa extra och inte tänker på kalorierna så är det underbart gott att även ta på en tunn skiva brieost!! *vattnas i munnen*

• emzan

En smörgås med mossad bannan och lite socker är jätte gott. och något som är godare är en limpmacka med sör och sedan krosar du lite grillchips över.mmmmmmmm!!

• f.d. Svart brud

Rostbiff och pepparrotsvisp
    Hummos (kikärtspuré med kryddning efter smak)
    Marmelader av olika slag
    Lemon Curd
    Stekt ägg med lite smält ost (matig lunchmacka)

Min make föreslår chips (det tycker han är jättegott)... men han är lite konstig.
    Sedan gillar han senap och ost på mackan, som sedan micras...

• EhjärtaK = sant

* Tapenade *mums* - min favorit
    * Mozarella, tomat, basilika
    * Caviar click
    * Philadelphia ost
    * Hamburgerkött
    * Marmelad
    * Jordnötssmör

• bröllopsdags

Grovt bröd med mogen avocado och spickeskinka, super!

knäckemacka med lätta, skivad banan och lite salt går inte av för hackor det heller..

tekaka med räkost, ruccola, och kokt skinka, jum jum!

• bröllopsdags

kom på några fler..

Prova Schulstads bröd om du inte gjort det, dom ha supergoda bröd! Det rektangulära grova är vår favorit, morotsbrödet är super att rosta!

Grevéost på grovmacka, in i micron, inlagda rödbetor på, toppenmat en söndag om man varit ute en sväng på lördagen..

Svar på tråden Tips på pålägg?