• malin81

    Preventivmedel och svamp

    Hej alla!!

    Jag behöver tips och råd. Jag har ätit p-piller (Yasmin) i tre år och har i stort sätt varit nöjd med dem. Dock upplever jag att min sexlust successivt har minskat mer och mer. Pga. detta funderar jag på att byta till något annat. Det jag har funderat på är bl a den nya Novaring (vaginalring) och p-plåster. Till saken hör att jag har stora problem med svampinfektioner och har vid två tillfällen senaste året ätit Deflucan (eller vad det nu heter) mot detta. Finns det något vettigt preventivmedel som kan tillgodose dessa båda problem? Jag är inte intresserad av pessar eller kondom. Även skeptiska till p-dator. Alla tips mottages varmt!

  • Svar på tråden Preventivmedel och svamp
  • branwen

    vet hur det är. Jag har provat ett flertal olika p-piller utan att hitta något som inte sabbade sexlusten och gav mig upprepade svampinfektioner. Till slut ledsnade jag och slutade. Använder nu inget p-medel utan säkra perioder och avbrutet samlag. Inte det tillförlitligaste men det är underbart att vilja och inte ha svampinfektioner. Jag sällar mig till klungan som med ljus och lykta letar efter något som inte mixtrar med hormonnivåerna i kroppen.

  • Silje21

    Tummarna upp för kopparspiral! Fungerar utmärkt för mig och svampinfektionerna har minskat! Prata med din barnmorska, de brukar veta ganska bra vad man kan ha...

  • kaijsa 79

    p-piller är rena sexdödaren. Har själv slutat med dom då jag förändrades helt som person. Man blev mer lättirriterad, sexlusten försvann och jag tyckte inte att maten smakade gott längre. Jag har också ätit mina p-piller i 8 år, och har dock problem att skaffa barn nu när jag vill själv. Jag vill påpeka det att p-piller och andra liknande hormoner kan vara bra att använda, men dock inte en längre tid och om du försöker skaffa barn i framtiden. Har flera bekanta förutom mig själv som har försökt att få barn, men som inte har lyckats pga p-pillren. Jag kan säga att jag ångrar djupt idag att jag äns började med dom.

Svar på tråden Preventivmedel och svamp