längtar efter lusten (långt)
Är 32 år och ska gifta mig om lite mer än ett år. Vi har varit ett par i snart 5 år och han är 6 år yngre än mig.
Jag älskar min fästman men vi har helt tappat lusten till varandra. Det gjorde vi redan efter ca ett och ett halft år. Som det är nu har vi sex ca 2 gånger i månaden men ibland bara en gång.
Vi har försökt att prata om det i flera år men det blir ingen skillnad. Vi pratar, har sex typ dagen efter för att döda vårt dåliga samvete och sedan blir det samma sak igen.Det är som vi inte ser varandra. Både han och jag ser bra ut men vi är för varandra som en vacker utsikt. Man ser det inte efter en tid.
Jag börjar nu att bli osäker på om det verkligen är rätt att gifta sig när man har det så här. Vi är ju så unga och har inga barn men har redan hamnat här. Jag funderar på om jag borde träffa någon som är mer fysisk.
Min fästman är en underbar kille. Han är snäll, får mig att skratta, trygg, snygg, har en bra familj etc. Han saknar dock djup och lite initiativförmåga och jag tror att det påverkar vårt sexliv. På något sätt känner jag inte att han är en MAN och att han ser mig som sin KVINNA.
I somras var det en tjej i tjejgänget som gång på gång när vi var ute var otrogen mot sin kille och hon gjore det öppet. Till en början blev jag jätte sur och tog avstånd från henne men det hela slutade med att jag två helger i rad flörtade med en kille på krogen och båda gångerna slutade det med att vi kysstes. Jag är inte den otrogna typen och jag kände mig så dålig efteråt ch jag löste det hela genom att vara hemma på helgerna. Min fästman fick inte reda på det.
Jag känner att detta är en ohållbar situation. Jag kan känner en frustration över min situation och börja fundera på om otrohet är en lösning. Kan man älska en man men få lusten illfredställd genom en annan? Borde jag lämna min fästman? Varför ser vi inte varandra och känner oss upphetsade av varandra (när vi väl har sex är det bra).
Tacksam för hjälp och gärna från killar som är i samma situation. Vad skulle ni vilja att er tjej gjorde för att Ni skulle å lusten tillbaka?