• Alexa44

    Fortfarande skeptisk

    Nu har jag träffat en speciell kille i ungefär fem månaders tid. Vi har "dejtat intensivt" eller vad man kan kalla det. Vi har nästan uteslutande setts hos varann och ätit middagar, sett film, pratat och sovit ihop (all inclusive). I början var jag mer tveksam till om vi skulle passa ihop tillräckligt för att gå in i en mer seriös relation, helt enkelt bli ett par med allt vad det innebär (träffa varandras familjer, ses oftare, umgås ihop med varandras vänner osv. osv.). Jag sa det till honom och han tyckte att "vi kan väl fortsätta ses ändå och se hur det blir".

    Detta var i augusti och sen dess har vi setts varje vecka, men inte pratat om oss och vår ev. framtid. Nu ska han resa bort närmare två veckor och jag frågade då innan avresan om det är någon mening att jag tar mig en allvarlig funderare över vad jag vill med honom, eller om han redan vet att han inte vill något mer med mig. Han tyckte att vi ska tänka över det båda två.

    Men nog borde man väl känna efter så här pass lång tid om det är "rätt", utan att behöva grubbla? Jag menar, om man fortfarande är osäker så betyder det förmodligen att det inte är tillräckligt bra, eller vad har ni för åsikter där ute?

    Jag blir oftast glad av att träffa honom och glad/lättad när han hör av sig. Men vi är väldigt olika... Han har mycket som jag uppskattar; är rolig, romantisk, bra att prata med, bra i sängen och söt men hans intensiva sätt skrämmer mig. Jag tvivlar till om vi skulle passa ihop i längden.

  • Svar på tråden Fortfarande skeptisk
  • Nightingale

    Av erfarehet vet jag att tvivla kan man göra länge, och att tvivel inte behöver innebära slutet av en relation! Jag vet att det är ett trist råd, men man måste lyssna till hjärtat. En bra fråga jag har ställt mig många gånger är: "Vill jag att denne man ska bli pappa till mina framtida barn?". När man sen ger sitt eget svar på den frågan brukar det lösa sig själv till slut. Men det är klart, fullt så enkelt är det inte alla gånger.

    Det är nog bra att ni åker ifrån varandra ett par veckor, avstånd brukar få tankarna att klarna!

    Lycka till!

  • Maria Magdalena

    Man kan ju tvivla MITT i ett förhållande åxå? Det har jag gjort nyligen iaf!

    Min pojke var åxå bortrest då när jag tvivlade som mest, men det gav mig tid att tänka å vrida o vända på allting i lugn o ro.

    Jag satte mig ner och skrev upp + och - om honom. Plussidan segrade och vägde över de minus som fanns. Samtidigt förstod jag att jag vill leva med honom.

    Ett tips, skriv en lista. Skriv det du kommer på nu, återkom och titta över listan nästa dag, fyll på med lite mer du kommer på. Fortsätt så tills du är nöjd och känner att du har tagit upp allt hos killen.

    Lycka till! (Det e inge kul att tvivla/ifrågasätta)

Svar på tråden Fortfarande skeptisk