Vi talar aldrig med varandra
Jag känner mig så ledsen och ensam just nu... Behöver lite stöd och råd. Jag och min man har varit gifta i över två år. Men den senaste tiden har vårt förhållande känts dött. Han fick ett nytt jobb för ett par månader sen och lite senare blev jag arbetslös. Jag har massa ångest och känner ibland panik för jag inte har nåt att göra. Han däremot jobbar heltid och efter jobbet går han ibland ut med kompisarna oftast bara nån timme, men ibland mer. Han är ledig kanske 1 dag i veckan. När han kommer hem vill han äta, titta på TV och sova. Om jag kommer och vill tala med honom blir han arg. "Jag arbetar som ett djur och du kommer bara och gnäller på mig." Jag förstår inte hur han kan säga så. För det gör jag inte. Jag frågar bara vad han gjort under dagen. På nåt sätt blir det ibland att ett påbörjat samtal snabbt slutar i bråk hur jag än gör. Han säger att jag kräver för mycket av honom, han vill inte tala med mig. Och det gör mig jätteledsen.. Jag fattar inte hur jag ska kunna leva med honom om han behandlar mig som en del av inredningen? Han vill ju inte ha nån kontakt med mig! Han säger att han verkligen försöker men jag märker inte direkt mycket av det. Ena sekunden säger han att vi har fått en sämre relation därför att vi inte umgås så mycket, precis därefter säger han att han gått med på att jobba denna helgen när han skulle varit ledig. Sen säger han att jag inte alls försöker. Och han inte är intresserad av hur jag känner. Vad fan håller han på med? Jag vet inte vad jag ska göra. Det är ju omöjligt att tala med honom! Det känns som han inte är ett dugg intresserad av mig eller av vårt förhållande. Men det erkänner han inte för en sekund utan blir arg när jag säger så. Jag förstår itne vad jag ska göra. Jag känner mig så otroligt ledsen och rädd för vad som ska hända. Men det kan ju inte fortsätta såhär. Vi måste ju talas vid nån gång annars dör allting bort mellan oss.... Och det känns redan som väldigt mycket har gjort det... Vad ska jag göra?