Depresion?!
Jag har levt med min fästman i över tio år och nästa sommar ska vi gifta oss. Det var från början han som väldigt gärna ville gifta sig och tillsut tyckte jag också att det kändes rätt att göra det nu.
Vi gick som på moln båda två en månad efter beslutet, men sedan har allt ändrats.
Han har inte varit sig själv och vill inte prata om bröllopet. Har pratat flera gånger med hon om detta och han säger att han inte har ångrat sitt beslut och att han bara är stressad.
Nu senast idag pratade jag med honom igen om vår realtion som bara har blivit sämre och sämre och han berättade för mig att han är deprimerad.
Detta beror (enligt honom) på att han inte har så mcyket jobb just nu, att vår ekonomi är dålig (jag jobbar bara deltid än så länge, då jag inte har fått nåt annat än) och att hans liv känns dåligt överlag.
Självklart blev jag jätteledsen och vet inte alls hur jag ska hantera detta. Är det någon som har gått igenom samma sak eller har goda råd till mig? Han går på krogen en gång i veckan (för det tycker han är avslappnande), sitter framför datorn ca 8 timmar om dagen, vi gör aldrig nåt tillsammans längre, han är ständigt trött och humöret svänger från timme till timme...
Och så håller det på och jag håller på att bli tokig. Hur ska jag göra för att orka hjälpa honom när vi har det så jobbigt och ett bröllop väntar? Han vill dock inte lägga bröllopet på is även fast jag har föreslagit det.
Ska jag bara låta honom hållas och bita ihop? Han säger sig själv klara av situationen så länge jag inte tjatar om allt möjligt. Men jag håller på att bli tokig. Saknar ju honom så himla mycket och är så trött på att gräla jämt.
Snälla, finns det någon som kan hjälpa oss med era visa ord?
Kramar!