• Blondis42

Handla på Ebay

Jag undrar om någon handlat på Ebay och hur det fungerar? Jag är dålig på engelska nämligen. Har i alla fall registrerat mig där och lagt in mitt visa nummer. Om man vinner en auktion där hur fungerar det då? Hur sker betalningen? Vore jätteglad för ett svar.

• Svar på tråden Handla på Ebay
  • PetraM

Det kommer ett mail till dig. Klicka på länken som medföljer i länken så följs du steg för steg genom betalningen. Om du är dålig på engelska råder jag dig att ta hjälp med att läsa beskrivningarna innan du köper ett objekt så att du inte blir besviken. Lycka till!

• Blondis42

Ok, så det går alltså inte att göra fel om man följer det som står i mailet som man får när man vunnit auktionen? Så pengarna dras från mitt konto direkt? En auktion kostar väl bara det som står i beskrivningen av objektet samt frakten (shipping)? Något annat tillkommer alltså inte eller?

• depecha

Blondis:

Det säkraste är att du öppnar ett konto på paypal.com
    Då syns inte ditt kontonummer till säljaren och det fungerar som en extra liten plånbok. Du för över pengar till ditt paypal konto och sen därfirån till säljaren. Ett snabbt, smidigt, säkert och enkelt sätt att betala =)

Man betalar bara för frakt och varan, ja. Inga andra utgifter tillkommer.

Svar på tråden Handla på Ebay