• Ung drömmare

    Varför skyller han ifrån sig?

    Har varit tillsammans med min älskling i 2år och det funkar bra, men han gör mig besviken ibland.
    Så fort han inte kan hitta sina pappren så tror han att det är jag som har tagit dem, när jag inte ens är intresserad av dem. Jag vet precis var dem är, ligger där han brukar lägga dem och han ursäktar sig såklart. Han har även anklagat mig för att hitta på saker, men även där har jag rätt, som t ex vilka som skulle spela första EM-matchen(otroligt men sant). Men när det händer om och om igen så blir jag besviken, kan han inte lita på mig? Visst, jag erkänner att vid några tillfällen har jag råkat slänga något papper, dock inget oersättligt men ger det tillåtelse för honom att tro att han kan inte lita på mig? Är jag ensam om det eller är män generellt såna som skyller ifrån sig?

  • Svar på tråden Varför skyller han ifrån sig?
  • Nyfiken gul , nu fru

    Hur är han i vanliga fall?? Ger han dig skulden för andra saker också som går snett hemma fast du är oskyldig??

    I så fall... VARNING!!!!! Denna kille kan bli farlig...

    Om det är så att han är tankspridd o helt enkelt har mycket i huvudet så kan det tyvärr vara så att han tar ut sin frustration på första bästa... O det blir du... O har givetvis ingenting att göra med hurvida papperet är borta eller ej.. då har han andra besvikelser i skallen som han ventilerar på ett ganska korkat sätt...

    men som sagt.. om han blir irriterad över att du vet bättre än han så är det stor stor varning på killen....

  • EmmaPemma

    Hm, jag tycker iofs inte att beteendet låter speciellt farligt.

    Ganska klassiskt att folk skyller ifrån sig när de egentligen är arga på sig själva för att de har slarvat bort saker. Antagligen är det väl andra saker som tynger honom - och som gör att frustrationen går ut över dig.

    Jag tycker absolut att du skall tala om för honom att du tar illa upp och faktiskt blir sårad av det här. För även om det säkert finns en förklaring till varför han gör som han gör så är det ju inte försvarbart. Det är absolut inget du skall behöva lida för

    Lycka till!

  • Ung drömmare

    Jag igen

    Han har sitt eget företag och jag tror som EmmaPemma att han har det lite jobbigt just nu. Hans tjänstebil gick sönder förra vecka och det har varit ganska tufft.
    Jag tror mycket på att kanske säga till honom att det sårar mig.
    Men är det vanligt att man lägger skuld på någon annan?

  • Leone

    Det ar nog inte ovanligt, tyvarr, men darmed inte sagt att det ar ok. Det ar valdigt jobbigt att leva ihop med nagon som inte kan ta ansvar for sitt eget beteende.

    Kanske ar han inte medveten om det sjalv, han kanske bara 'tanker hogt' och tar ut sin frustration pa forsta basta, och det blir dig? Ingen ursakt men en forklaring.

    Tror du behover verkligen beratta hur mycket det sarar dig att han gor det, och sen papeka nar han gor det, om han glommer sig. Ett enkelt "nu gor du det igen" kan racka, sa han kommer pa att han ar lite oresonlig.

Svar på tråden Varför skyller han ifrån sig?