• Snälla!

Vad göra!

Snälla hjälp mig!

För att göra en lång historia kort så har följande hänt! Jag har träffat en underbar kille för ca 5 månader sedan.Han är gift och jag var också i ett förhållande sedan 12 år tillbaka. Jag lämnade allt för denna kille.Köpte bostad ochbörjade planera ett liv med honom. Nu när han har 1 månad kvar av sin skilsmässa säger han att han vill ta en paus. Han vet inte vad han vill längre. Jag vet inte vad jag ska göra. jag blev gravid och har nyss gjort en abort som vi båda var överens om. Men det känns ändå tungt att han säger dettta till mig nu.Han har hela tiden pratat om vår framtid och hur mycket han älskar mig men nu vågar jag inte hoppas längre. Vad ska jag göra hjälp mig!!!

• Svar på tråden Vad göra!
  • Zippolina

Med risk för att låta hård o okänslig och inte alls komma med dom råden som du vill så tycker jag att du på nå´t vis ändå ska vara tacksam över att killen ifråga har valt att ta en paus och fundera över vad han vill och jag tycker att du ska följa hans exempel.

Ta dig tid att fundera över hur du vill att DIN framtid ska se ut, du har precis lämnat ett 12årigt förhållande bakom dig - vad var bra ? varför gick det snett ? Vad vill du få ut i nästa relation ? Vad var det du saknade i den gamla relationen ?
    Att kasta sig från den ena relationen direkt in i en ny tycker jag är att leka med elden lite, det blir lätt att man använder varandra i den nya relationen för att bearbeta separationen och det brukar sällan vara en bra start för ett förhållande.

• Laguna

Oj, det är jättesvårt för "oss" att råda...

Jag slänger ur mig några saker...

Att du gjorde slut med din kille som du varit ihop med i 12 år för den här killen är inget konstigt alls. Du hade helt enkelt starka känslor för den nya killen och antaglien hade dina gamla känslor för din gamla kille svalnat (jag har varit i samma sits där..). Och när man läser ditt inlägg så har ni ju gemensamt planerat en framtid....

Att han vill ta en paus är kanske för att han tycker det går för snabbt... Skillsmässa mm... Det är många tankar som snurrar i ens huvud...

Låt det gå ett tag, ge han andrum (på lika villkor om man säger så... Han ska inte få "leka" med dig).

Hoppas det löser sig!

/Hanna

Svar på tråden Vad göra!