• Elin1

Lokal i Majorna

Hej! Vi tänkte gifta oss den 20 augusti i år och nu inser jag att det börjar bli dag att se sig omkring efter kyrka och festlokal. Vi funderar på att gifta oss i Majorna och jag skulle gärna vilja ha tips på någon lagom stor (60 pers) och fin lokal i närheten. Vi funderar på att anlita någon restaurang för catering, men är öppna för förslag! Mvh /Elin

• Svar på tråden Lokal i Majorna
  • Bride2B..

hej Elin1.. Jag har hittat den PERFEKTA lokalen för dig som stämmer in på dina krav.. På Kulturhuset Oceanen hittar du den lokalen..
    Den ligger i majorna, hållplats "stigbergstorget" med spårvagn... den rymmer enligt de 100 gäster och enligt dig skall ni ha 60 st, det blir perfekt.. de har porslin, ljud och ljusanläggning som du kan använda dig av.. en bar och ett DJ bås! Han som har hand om det hela är också väldigt sjysst.. du kan få mer information på www.oceanen.com/info.asp
    Lokalhyran är 5500 kr.. eller 5000 kr var det kanske... Ring och kolla..!

• Kosterbrud

Hej Elin1,

Var på bröllop på restaurang Kapellet en gång och det är en cateringfirma som driver det och som har en mysig lokal vid Nya Varvet, med trädgård i anslutning så att man kan ta brudskål utomhus etc. Kan verkligen rekommendera den cateringfirman varmt, då jag anlitat dem vid flertalet ggr för firmafester odyl.

Lycka till! /kosterbrud

• Miss Ivory

Jag vet en lokat som ligger på Taubegatan, vid majnabbekajen. Det är visans vänner som har lokalen. Den är perfekt för 60 sittande gäster. Kostar fr fre em till sön fm 2800 kr och porslin finns att hyra för 600 kr.
    Den är för liten för oss, men ring och hör efter tel 031-261779..

Lycka till!!

• smurf-fiffi

Hej Elin 1

Det beror på vad för lokal som finns. Vår klubbstuga vid slottskogen går att hyra. Vet ej vad en kostar, men det är SK ARGOS klubbstuga som hyrs ut. Jag vet att det har varit bröllop där tidigare. Rymmer nog ca 60 personer. Hör av dig om du vill ha numret dit, eller gå in på hemsidan www.skargo.se

Lycka till!!

• Så småningom

jag tror det finns tva hus nere vid Taubegatan i Majorna, Taubehuset och Kustens Hus.

Ta en titt pa den har hemsidan:
    www.visansvanner.com

Svar på tråden Lokal i Majorna