• Toskar

    Borgerlig vigsel i uppsala

    Är det några som precis ska gifta sig borgeligt i uppsala i vår/sommar? Vi letar efter en trevlig plats för ceremonin, helst centralt och billigt då vi anser att det är onödigt att lägga flera 1000 på plats för ceremonin.
    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel i uppsala
  • Ananas

    Jag var på en borglig vigsel i Linnéträdgården i maj i våras.Det var jättefint med vigseln utanför orangeriet och festen inne på orangeriet efteråt.

    Vet dock inte vad det kostar att vara där. Jag vet att på orangeriet i botan så måste man vara anställd på universitetet för att få hyra. Tror dock inte att det är ett krav för orangeriet i Linnéträdgården.

  • SaMo

    Tror att det är tvärt om, i Linne måste man vara universitetsanställd, inte i botan. Vi ska ha festen där och är inte universitetsanställda.

  • Ananas

    SaMo,

    oj då, blandade nog ihop det då...

    Det kan nog bli en väldigt vacker borgerlig vigsel i botan också! Synd bara att de ska lägga ner tropiska växthuset för det kanske hade varit fint med en vigsel bland alla de tropiska växterna om man får.

    Annars är ju Vasaborgen oå slottet ett alternativ nu men det lär vara väldigt dyrt har jag hört.

  • Toskar

    Tack för tipsen,
    men... de är redan kollade. Slottet kostar 5000:- och Orangeriet 4000:-.
    För oss känns det lite dyrt då vi endast ska ha ceremonin där med våra 5 gäster i högst en halvtimme.

    Kan i och för sig tänka oss att åka en liten bit. Det enda vi bokat i stan är hotellnatten än så länge.

  • blivande fru J

    kan ni inte gifta er utomhus n¨gonstans då? Gamla uppsala högar, ulvakvarn, SLU, skarholmen. Brukar ju annars finnas rum enkom för borgerlig vigsel. I Härnösand finns ett vackert rum i Rådhuset, Uppsala borde väl ha något liknande

  • blivande fru J

    kan ni inte gifta er utomhus n¨gonstans då? Gamla uppsala högar, ulvakvarn, SLU, skarholmen. Brukar ju annars finnas rum enkom för borgerlig vigsel. I Härnösand finns ett vackert rum i Rådhuset, Uppsala borde väl ha något liknande

  • blivande fru J

    kan ni inte gifta er utomhus n¨gonstans då? Gamla uppsala högar, ulvakvarn, SLU, skarholmen. Brukar ju annars finnas rum enkom för borgerlig vigsel. I Härnösand finns ett vackert rum i Rådhuset, Uppsala borde väl ha något liknande

  • SaMo

    Var ska ni ha festen? Det kanske går att ordna så ni har vigseln där också?

  • proudtobetogether

    Toskar: Var i Uppsala Slott gifter man sig?

  • Ananas

    Den där lilla ön i Stadsträdgården är söt på sommaren med alla blommor... Den kallas dessutom Lycksalighetens ö. Där kanske ni kan vara? :)

  • Toskar

    Lycksalighetens ö... det låter helt underbart! Men min sambo fastnade för idén med uppsala högar. Ska kolla upp det. Tack för tipsen, kom gärna med fler...

  • mli_b

    Stadsparken heter det väl? Bakom Flustret. Det är en väldigt vacker park.

Svar på tråden Borgerlig vigsel i uppsala