• Drutten

    present till nybliven mamma?

    Jag behöver tips från alla mammor (och alla andra) på vad man kan köpa till en nybliven mamma. Vi känner inte varann, har bara pratat med varandra nån gång men jag arbetar ihop med hennes kille och vi pratar ofta. Bebisen skriker ganska mycket och de sover nästan ingenting, han har svårt för att slita sig från jobbet så han kommer in några timmar nästan varje dag. Jag känner nu att jag skulle vilja ge henne en present men jag vet inte vad, hade tänkt ett relaxkit med tidning, badbomb, ansiktsmask mm, men vet inte om man får bada efter förlossningen eller om man tar sig tid att göra det. Så jag vill ha tips, speciellt från er som har barn, vad skulle ni ha uppskattat mest???

  • Svar på tråden present till nybliven mamma?
  • Zippolina

    Jag hade nog uppskattat något enkelt - kanske en liten fruktkorg, en påse hembakta fralla eller småkakor, några tidningar.
    Som nyförlöst så blir man glad just över att någon tänkt lite extra på en så det behöver inte vara så märkvärdigt.
    Nu är det visserligen 14 år sedan som jag fick barn men den presenten vi uppskattade mest av alla var grannen som kom över med nybakade bullar, kakor och en limpa

  • Tvillingmamma

    Håller med föregående!!
    Jag är rädd att man inte har/tar sig tid att lyxa med en tidning/bad när man har en liten ny en.

    Baka en mjuk kaka!
    /påse bullar/saffransbröd/

    Vill du inte såt vid spisen, så kan du handla något gulligt till babyn! Man kan liksom inte få nog av allt ulligt/gulligt, men har ju föga tid att gå runt och handla själv...

    Funderar på vad jag själv skulle ha uppskattat mest... Man var så himla inne i bebisarna, och "lyxiga badskum/oljeinpackning/ansiktsmakserna" har jag fortfarande inte hunnit/prioriterat att använda...

  • Lilla E

    Något hembakt, eller köpebröd uppskattas.
    Vill du uppvakta lite mer, gör en matpaj eller något annat färdiglagat, som de bara kan värma.

    Jag var över till grannen med en stor ugnsform med kycklingpaj, en vecka efter att de kom hem från BB, det uppskattades!

  • Drutten

    Tack snälla ni för hjälpen. Har man inte barn själv så tänker man nog inte på att det det enkla och vardagliga som uppskattas. Det blir nog en god matpaj, får man inte sova så mycket så finns det nog ingen tid att stå vid spisen heller:)

Svar på tråden present till nybliven mamma?