• Alexa44

    kork-rädsla

    Är det någon mer än jag som tycker att det är jättejobbigt att dejta? Det tar så mycket energi och man går omkring och är rädd hela tiden för att inte duga...
    Jag har träffat min dejt fem ggr och efter varje gång går jag igenom i huvudet vad jag gjort och sagt och hakar upp mig på sånt som kan göra att jag ger ett "korkat" intryck. Som att jag inte fattade en rolig historia han berättade utan att han fick förklara, att jag inte kände till en viss sorts maträtt, att....bla bla. Jag känner mig som en stor "bluff" och snart kommer han väl inse hur oallmänbildad och dum jag är och inte vilja ses mer. Hur ska man tänka för att komma över dessa tankar? Man vill ju ge en bra bild av sig själv utan at gå omkring och spänna sig hela tiden. Jag har trots allt läst över 200 p på högskola så jag borde inte behöva känna mig så dum.

  • Svar på tråden kork-rädsla
  • ichm

    Du är inte ensam....

    Men tänk på det Dr Phil ofta säger "What you fear you will create"
    Det säger allt....

    Du är bra i dig själv och om någon inte ser det så - Vems är förlusten???

  • Vitklädd i vinter

    Om man dejtar någon som man tycker mycket om så tror jag säkert att man kan känna så. Men samtidigt måste man ju vara sig själv och när man känner att man kan vara sig själv det är då jag tror att man har hittat rätt!!

  • Suusaan

    Jag känner igen känslan av att efteråt gå igenom alla tabbar man tycker sig gjort. Kanske känns det bättre om man också försöker tänka på bra saker man gjort eller sagt. Och i ditt fall också tänka på att han har ju faktiskt velat träffa dig fler gånger, trots att du tyckt att du gjort bort dig. Kom ihåg att ingen är perfekt, inte han heller!

    Försök vara dig själv, bara. Om det inte duger, så är karln inget att ha!

    Lycka till!

  • Gulla

    Oj. Det låter inte så kul att ha så dåligt självförtroende. Man vill ju förstås känna lite pirr efteråt och spännande ska det ju vara att dejta men det låter inte kul att känna sig så som du beskriver det.

    Dessutom är det ju helt onödigt för du kan ju aldrig veta vad just den killen faller för! Han kanske har någon nära eller kär familje medlem som det ofta hoppar grodor ur munnen på och därför kanske det är något av det charmigaste han vet!
    Min erfarenhet är att många killar (skrämmande många) INTE gillar att tjejen är superskärpt. De riskar ju att verka dumma

    Lycka till med dejtandet!

  • Tant Pernilla

    Man kan ju vara smart på olika sätt. Jag dejtade mycket under några år, och oftast ledde det inte till mer än en dejt av olika skäl. Jag valde att aldrig känna mig korkad, bara att vi inte passade för varandra.

    Den man jag nu är gift med dejtade jag två gånger innan det sa klick på den tredje dejten. Innan dess tyckte jag att han var lite underlig att förstå sig på och att vi nog inte passade för varandra. Men det gjorde vi.

    Har din dejt velat träffa dig fem gånger så har du nog inte gjort ett allt för korkat intryck.

    Bjud hem honom på lunch, eller bjud hem dig själv till honom på lunch och kittla honom lite - bokstavligt talat - så får du se om han duger nåt till! Har ni kysst varandra...? Om inte, prova och du kommer nog att känna svaret...

    Lycka till i "grodträsket"!

Svar på tråden kork-rädsla