HJÄLP - Jul och nyligen separerad
Hej tjejer.
Det är nu drygt två månader sedan jag och min "ex-m2b" separerade. Jag har gått från totalt förtvivlad till tapper överlevare till nu på slutet faktiskt ganska okej och tom glad och nöjd med min tillvaro större delen av tiden trots allt.. Har den sensate tiden hunnit få lite bekräftelse från en flirt - förvisso blev han mer intresserad av mig än jag av honom, så jag "avstyrde det hela" - och har faktiskt en person i min närhet som JAG känner lite mer för.. kanske kan det bli något mer, kanske inte, vet ej... I vilket fall vill jag nog bara ta det lugnt eftersom jag ju just"kommer från ett långt förhållande.."
Till problemet. När exet bröt upp ville jag inte ens tänka på julen med allt vad det innebär, men nu på slutet när jag börjat må bättre så har jag tänkt: "äsch, det här verkar ju funka bra, det ska nog inte bli några problem.." Men nu sitter jag här. En längre semesterledighet från jobbet framför mig - i och för sig med en mängd "måsten" jag borde ta tag i och fixa - men känner mig helt apatisk och energilös och ENSAM!!! Det är så mycket traditioner kopplade till julen - traditioner VI haft/gjort tillsammans och jag trodde vi skulle fortsättta med i all evighet... Visst det ska väl bli trevligt att som vanligt åka hem på julafton + ev uldagen till "min" familj, men det känns ändå som så misslyckat, ensamt, Bridget Jones-aktigt.... JAG SAKNAR HONOM SÅ HIMLA MYCKET!!!! Och jag vet inte om det är att jag saknar just HONOM eller om det är att jag blir så himla påmind att han inte finns kvar i mitt liv under en tid som alltid brukar vara väldigt fokuserad kring "oss" om ni försår. Det är ju kvällarna julafton vi bara brukat vara hemma och fixa och dona och förbereda och det är ju dagarna/kvällarna efter vi "genomlidit" div släktkalas tillsammans och längtat till vi kunnat mysa och slappa tillsammans hemma.
SÅÅÅÅÅ ENSAMT känns det. Någon som kan komma med något råd/tips/stöd till mig!?
//ami *som trodde jag var rätt glad och tillfreds, men tydligen fortf sörjer en del*