• Lilli77

Hur kan mina gäster ta sig till kyrkan?

Har suttit och planerat bröllopet med lillebror ikväll och kommit på en massa saker som vi inte riktigt tänkt på innan...

Vårt bröllop kommer vi ha lååångt ut från stan. Vi har mestadels utländska gäster som kommer så allt är ordnat for dem med flyg/buss/hotell. Men nu har vi börjat oroa oss för gästerna här i Sverige...

Har räknat, och det är ca 12 personer som jag inte vet hur de kommer ut till kyrkan och festlokalen, och jag vet inte hur de tar sig hem... Så vi har tänkt följande, och vill gärna ha era synpunkter:

* Om det inte går att ordna med samåkning ut så går det pendeltåg nästan hela vägen och där kan vi (brorsans kompisar)hämta upp dem och köra dem till kyrkan.
    * På natten: ett alternativ är att sova över på hotellet där de andra bor, finns både vanliga rum och billigare alternativ med dusch i korridoren.
    Alternativ två är att jag hör efter med ett taxibolag vad det skulle kosta med resa tillbaks till city och föreslå det till dem (om de inte går att ordna med samåkning med dem som redan kör så klart...)

Vad tror ni om det? Jag tycker ju att jag känner mina kompisar väl och de flesta ser det säkert som en chans att komma bort en helg och bo på hotell och så, men jag är ändå lite orolig att det ska bli sura miner (från vissa) för att vi inte ordnar busstrasport... Det har vi bara inte råd med! :(

Så, vad tror ni?

• Svar på tråden Hur kan mina gäster ta sig till kyrkan?
  • Liwa1

Jag anser att det är upp till gästerna själv att ordna och tänka på hur dom tar sig dit/hem och vad man gör med bilen.

Så valde vi att göra i alla fall. Dock erbjöd vi i inbjudan hotellrum på stället där festen var till bra priser för gästerna.

Om en del surar miner så är det dom som har problem, inte ni. Dom som i så fall visar sura miner bör ta sig enfunderare på sitt uppförande.

• W2Bsoon - numera gift

Lilli77 - jag håller med Liwa1... Resan dit och hem fick våra gäster lösa själva. Men de 800 meterna mellan kyrka och festlokal ordnade vi samåkning (någon ställde upp och körde ett par vändor). Hade det varit sommar (gifte oss i november) så hade de fått gå en tipspromenad till festlokalen. Men det kunde vi inte "kräva" av de nu tyckte vi.

Vi berättade åxå i ett brev att vi kunde hjälpa till med hotellpriser om så önskades.

• Lilli77

Tack, vad skönt att ni känner så. Vi ska nog kunna lösa det på nåt sätt! Det är ju så mycket att tänka på ;)

• Lilli77

Nån fler som har synpunkter?

• Liwa1

Kan bara tllägga att vi had 5 mil mellan kyrkan och festen. Men dom fick allt lösa transporten själva. Men många alde att bo kvar på stället där vi hade festen ch fixat hotellrum till bra pris

Svar på tråden Hur kan mina gäster ta sig till kyrkan?