• Minni

Gravid efter p-spruta?

Är så lycklig! Min sambo har sagt orden!! JAG VILL HA BARN!! Grejen är den att jag tagit p-sprutor i ca 5 år. Tog den sista maj -04, har sedan dess ätit p-piller. Har bara hört en massa om att det är svårt att bli gravid efter p-spruta, någon som har en annan erfarenhet?

• Svar på tråden Gravid efter p-spruta?
  • Zippolina

Det är nog lika individuellt som det mesta
    Själv slutade jag med p-sprutan ca 7mån. innan vi bestämde oss för att försöka få barn tillsammans o när vi väl började "tillverka" så bet det på en gång

• Bebbsen05

Som Zippolina säger så är det väldigt olika.
    Vi trodde att det skulle ta jättelång tid att bli gravida efter att jag slutade med mina p-piller. Men efter en mens var jag redan gravid!

• Minni

Gud vad roligt att höra, trodde nästan det var helt kört i flera år frammåt. Hur lång tid tog det innan er mens kom? Blev den regelbunden någon gång innan ni blev gravida?

• Bebbsen05

Jag kan ju bara svara för mig själv. När jag slutade med mina så kom mensen precis som den skulle om jag tagit mina p-piller. Blev förvånad bara över det! Sen blev jag ju gravid efter det.
    Men en kompis som slutade med p-piller fick ingen mens på ca 8 månader och då kan man ju heller inte bli gravid...

Svar på tråden Gravid efter p-spruta?