• Alexa44

dejter dejter

Jaha, så var man igång med dejtandet igen då. Har träffat killen ifråga nio gånger nu, ibland hos mig och ibland hos honom. Vi hörs varje dag och har gjort det i några veckor nu. Innan dess hade vi kontakt 1½ - 2 månader via nätet.

Varför är det så svårt varje gång att veta hur man ska ta upp saker som: vad vill du med det här? är du seriös? vad tycker du om mig egentligen? osv. osv. När kan man börja fråga sådant utan att verka "pushig" eller klängig? Jag är ju kär, även om jag samtidigt är lite "feg" för att inleda en relation "på riktigt" med allt vad det innebär.

Hur seriöst verkar det här utifrån sett...undrar jag? Vi ses typ två ggr i veckan, äter middag, sover ihop, pratar, lyssnar på musik, sms:ar med varann varje dag, bytte julklappar osv. Ska man våga fråga om jag är den enda han träffar, eller verkar det nojigt?

• Svar på tråden dejter dejter
  • ichm

Vad säger din intuition om ert förhållande? På mig låter det rätt så seriöst nämligen. Att fråga om han endast träffar dig i detta läge skulle jag nog avråda ifrån, det kan nog uppfattas som du inte litar på honom...

Det bästa (om än inte det enklaste) är nog att säga: Jag håller på att bli förälskad i dig (eller kär, beroende på hur mycket du vågar satsa själv) och sedan kolla vilken reaktion du får...

Då handlar det om dina känslor istället för hans och orden "håller på" gör att det blir mindre laddat (tror jag, men jag kan ha fel). Att fokusera på vad han tycker skulle nog vara att skrämma honom för mycket.

All lycka!!!

Mariana

• Alexa44

Tack ichm för kloka ord. Och gott nytt år till dig och alla andra kloka och hjälpsamma BT:are!

• EmmaPemma

Personligen tycker jag att det låter "seriöst" (åtminstone skulle jag uppleva det så). Men alla är ju inte som jag, så jag tycker absolut att du skall höra dig för med vad han vill.

Jag tycker inte att det låter ett dugg nojigt att du vill veta "var ni står". Är man kär så är det viktigt att tidigt veta var det kommer att leda - annars är det stor risk att man blir sårad.

Så jag tycker du skall köra på och ärligt fråga honom .

Gott Nytt år!

• Alexa44

Jaha. Nähä. Jag behövde inte ta upp något. Han vill inte ha mig. Hade tänkt en del sen sist och kommit fram till att det inte kändes så rätt som det borde. Jag uppskattar att han var ärlig, men f-n vad trist. När jag nu vågade bli förälskad... känns som att det var sista gången. Kommer någon någonsin älska mig? Jag vill inte fira nyår imorgon, usch.

• EmmaPemma

Alexa44:
    vad tråkigt .

Men det var ju iaf positivt att han var ärlig, så att du inte går och hoppas i onödan! Jag tycker absolut att du skall våga bli kär igen. Det finns säkerligen någon där ute som bara vill ha just DIG!

Kram och lycka till .

Svar på tråden dejter dejter