• Fröken januari

Utfyllnad i håruppsättning

Är det någon som vet var man kan köpa utfyllnad för håruppsättningar? Jag är inte ute efter löshår utan någon typ av skumgummikudde.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Utfyllnad i håruppsättning
  • beachbrud

gör som de gjorde för ett par hundra år sedan:

lägg en limpa på hjässan och täck med hår...
    *fniss*

Skojar bara....
    har ingen aning... hör med din frisör!
    //BB

• Nikita14

Fröken januari

förr fanns det att köpa sånt, men nu vet jag inte...kolla med frisören...

• Fröken januari

Ett par hundra år sedan? Det var väl ändå på 60-talet?

Jag har ringt diverse frisörer och ingen av dem säljer sådana utan köper bara för eget bruk direkt från grossister.

• rocketqueen

La de bröd på hjässan på 1960-talet? Haha...

• Fröken januari

Jorå, tror att min och många andras mammor gick omkring med en fralla i frisyren.

Fast nu hoppas jag ju på en bättre lösning. Tanken är inte att jag skall ha en stor 60-talsbula utan bara volym med hjälp av en skumgummikorv.

• Annsie

Har köpt något sådant i närtid (något år sedan). Det var som en korv av tyllmaterial. Tror faktiskt att jag hittade den på Åhléns. Blir jättesnyggt om man ska göra t ex svinrygg! Materialet i "korven" gör att håret fäster bra mot den. Lycka till i letandet!!

• Fröken januari

Tack Annsie,

jag kollade faktiskt på Åhléns för några dagar sedan, men med tanke på julruschen lyckade jag inte fråga någon expedit om hjälp. Jag får göra ett nytt försök.

• Snuttan

Min frisör använde en liten bit oasis som utfyllnad i mitt tunna hår. Funkade väldigt bra att fästa alla hårnålar i och det är ett mkt lätt material så det känns inte klumpigt på något sätt. Ett annat plus är att det är lätt att forma så att det passar just din frisyr.

Borde gå att köpa hos de flesta blomsterhandlare för en billig peng.

• Fröken januari

Snuttan,
    jag har läst om oasis i håret tidigare. Det låter så märkligt bara.

Höll det bra? Hade du den gröna vanliga sorten eller den ljusbruna(?) för torkade blommor?

• Skrutthumlan

det ska finnas nån speciell oasis för hår, läste jag i bröllopsmagasinet.

/Skrutt

Svar på tråden Utfyllnad i håruppsättning