• Bröllopstokiig

psalmnummer???

Ar det nagon som vet numren till foljande tva Psalmer:

"Den Blomstertid nu kommer"
    "I denna ljuva gronska" (den heter val sa??)

Tack sa himlans massa for hjalpen pa forhand- for jag sitter utomlands och pappa vagrar bladdra i psalmboken at mig!
    /Cat

• Svar på tråden psalmnummer???
  • Bröllopstokiig

den blomstertid nu kommer har väll 535. om jag inte cyklar helt i det blå
    i denna ljuva sommartid... vänta ska söka på nätet...

• Bröllopstokiig

fel av mig!
    blomster tiden psalm 199
    i denna ljuva psalm 200
    jag sänder en läng i nästa inlägg. Men det stannar väll i filtret ett tag. Hittade på svenska kyrkans hemsida

• Bröllopstokiig

I denna ljuva sommartid har nummer 200, så mycket vet jag. Vet dock inte vad I denna ljuva grönskas dräkt har för nummer (jag tror nämligen det är olika sånger om jag inte minns helt fel. Har bara gamla psalmboken så jag kan tyvärr inte kolla.

Jag ska kika på lite fler psalmer i psalmboken när jag fixat mig en egen, hittade en fin sajt med vigselpsalmer som man kan lyssna på också, men där finns inte sommarpsalmerna.

Länken dit är i alla fall:

w1.151.telia.com/~u59103023/brollop.html#Psalmer

Tycker 411:an var fin, men det finns andra fina också som passar bra. Vet inte om det är obligatoriskt med minst en vigselpsalm, kanske nån kan svara på det?

Petra

• Bröllopstokiig

Tack! Jag menar naturligtvis " I denna ljuva gronskas drakt" och skulle garna vilja veta nr till den! Blomstertid var ju 199!

• Bröllopstokiig

Hjälp! Finns det en psalm som heter 'I denna ljuva grönskas dräkt'? Eller menar ni samma som jag när jag tänker på 'I denna ljuva sommartid'? Blir lite orolig för att jag blandar ihop olika psalmer eller har fel namn på den jag tänker på. Svammel svammel, kan någon reda ut begreppen?

• Bröllopstokiig

Nu blir jag osäker, men det finns två, en där raden "rika grönskas dräkt" eller "ljuva grönskas dräkt" ingår. Men som sagt jag ska försöka hitta en ny psalmbok så jag kan kolla själv.

"I denna ljuva sommartid" är ju en väldigt vanlig sommarpsalm, ungefär som "Den blomstertid nu kommer".

Man avslöjar ju lätt att det var ett bra tag sen man gick till kyrkan och sjöng. *fniss*

Petra

• Bröllopstokiig

Det finns annars en psalm som börjar: "En vänlig grönskas rika dräkt" och en som börjar: "I denna ljuva sommartid"..kan det månne vara dessa som damerna menar?
    :)

• Bröllopstokiig

Jag menar precis de som Ellte nämner men jag blev lite nervös när CyperPet nämnde en som skulle heta 'I denna ljuva grönskas dräkt'. Trodde jag blandat ihop allt fullständigt men det kanske är CyperPet som är boven här... Komma här och röra till det för en redan hispig brud! ; )

• Bröllopstokiig

Tack Ellte! Nu vet jag vilken var prast menade nar hon stamde upp i sang senast! En vanlig gronskas rika drakt! Ok, ar det nagon som vet vad den har for nummer???

• Bröllopstokiig

Japp, det är jag som är skurken, men jag hade ju till hälften rätt, att det var två olika psalmer.

Den blomstertid nu kommer har psalmnummer 199. I denna ljuva sommartid har alltså psalmnummer 200 och En vänlig grönskas rika dräkt har psalmnummer 201.

*pustar ut*

Tack Sara H och Ellte. :)

Petra

Svar på tråden psalmnummer???