• Soffiproppen

    Preventivmedel för män

    Finns det, förutom kondom? Skulle tippa på att det inte gör det men att det är på G?
    Nån som vet...

  • Svar på tråden Preventivmedel för män
  • Ellte

    Jag tror inte heller det finns nåt annat än kondom...men att det är ett p-piller på G. Har väntat på det i många år nu men det lär ta en stund till är jag rädd ;)

  • Suusaan

    P-piller för män verkar ju ha varit på gång väldigt länge, utan att det blivit nåt... Är väl för många biverkningar i form av nedstämdhet, risk för blodpropp och så ;)

    Nej, men annars tror jag att det enda är sterilisering.

  • Smulu

    Är rätt många biverkningar för oss kvinnor också.
    Kopierar från FASS:
    "Liksom alla läkemedel kan Trionetta ha biverkningar.
    Under de första behandlingscyklerna kan du förväntas få någon biverkan, t.ex. bröstspänning, illamående och småblödningar. Dessa initiala biverkningar brukar försvinna inom 2 till 4 behandlingsmånader.
    Övriga biverkningar som har rapporterats hos p-pilleranvändare är:
    Förekommer hos fler än 1 av 100 användare (vanliga): Förändring av kroppsvikten, vätskeretention (ansamling av vätska i kroppen), huvudvärk, nedstämdhet, inverkan på den sexuella lusten och humörförändringar, illamående, bröstspänningar, blödningar.
    Förekommer hos färre än 1 av 100 användare (mindre vanliga): Migrän, måttlig blodtryckshöjning, kräkningar, magsmärta, diarré. Hudutslag, utebliven menstruationsblödning, ömhet av brösten och bröstförstoring.
    Förekommer hos färre än 1 av 1000 användare (sällsynta): Överkänslighetsreaktion, sänkt glukostolerans, förhöjt blodsocker, ökat insulinbehov, minskat tårflöde och svårighet att bära kontaktlinser, blodpropp i ben eller lungor, hjärtinfarkt, leverpåverkan, klåda, gulsot, gallsten. Kloasma (brunpigmenterade fläckar i ansiktet), hudreaktioner, vätskeutsöndring från brösten och förändrade flytningar från slidan.
    Om du observerar en eller flera biverkningar som inte nämns i denna bipacksedel tala om det för din läkare eller farmaceut."

  • Ellte

    Jag misstänker att Suusaans inlägg var ironiskt

  • NancyD

    Hmmm... tror nog aldrig att ett p-piller för män skulle bli nån hit.

    Jag tror att jag, och många andra kvinnor, inte skulle våga överlåta detta till våra tankspridda karlar. På något sätt tycker jag att det känns bättre för mig att veta när jag är skyddad och ha kontrollen eftersom det är jag som blir med barn.

  • Suusaan

    Det stämmer att jag var lite ironisk med mitt inlägg... därav smileyn :)

Svar på tråden Preventivmedel för män