• Alexa44

hur glömmer man

Nu är det två veckor sen jag träffade honom för sista gången. Jag vet att vi inte passar ihop men det verkar vara helt omöjligt att glömma honom ändå. Ändå vet jag inte ens om jag var förälskad i honom som person eller om jag var förälskad i känslan av att jag trodde att han var förälskad i mig. Jag blir så fruktansvärt trött på mig själv. Och jag inser att jag i många års tid konstant ersatt den jag tyckt om och förlorat med någon annan direkt. Även när jag dejtat personer som jag egentligen inte haft så mkt gemensamt med så har de kommit att betyda allt under en kort period. Om jag mår bra eller dåligt har styrts av om Han hört av sig eller inte. Jag är utled på att bete mig som en hysterisk tonåring - varför måste jag ta allt så fruktansvärt allvarligt? Varför låter jag folk betyda mer för mig än de ju egentligen gör? Jag verkar söka kärleksruset i stället för långvarig kärlek, och ändå blir jag helt uppslukad och förstörd när den andre visar sig vilja backa ur innan det blir för seriöst. Den senaste killen sa att det kändes jättebra när vi sågs men att han inte tänkte tillräckligt mkt på mig mellan gångerna. Och för mig var det nog tvärtom... det kändes ganska spänt och jobbigt när vi sågs men likförbannat tänkte jag på honom hela hela tiden när vi inte sågs.

Någon som känner igen det här beteendet?? Någon som kommit ur ett för stort bekräftelsebehov?

• Svar på tråden hur glömmer man
  • Stjärna

Det är så lätt så lätt att göra så när man är singel. Gå helt upp i någon. För att man vill ha en relation, värme, närhet och att dela något speciellt med någon annan.

Tyvärr verkar ju den här karln inte ha något av detta att erbjuda, eller hur?

Vad jag minns (har tyvärr inte haft problemet på länge) så mådde jag bättre när jag skämde bort mig själv, samt kärade ner mig i någon sliskig romanhjälte.

Tyvärr är det mitt enda tips. Om du inte gillar böcker så varför inte film eller något gammalt ex som DU har dumpat.

Tänker på dig, var stark!

• amiore

Känner igen det där. Är - om jag ska erkänna - mitt uppe i det själv ju! Och du, har vi inte den här "hysteriska tonåringen" i oss lite till mans? Oavsett om vi är 20, 30 eller 40. Det handlar ju om tonårs-känslor liksom.

Men det ligger nåt i det Stjärna tipsar om "sliskig roman-hjälte" eller dyl. Jag tror att det mycket handlar om att man saknar/längtar/vill drömma om NÅGON överhuvudtaget. Och på nåt sätt är det kanske ännu bättre att - istället för att slösa energi på nån eländig "verklig karl" som det kanske ändå aldrig blir nåt med - helt o hållet flyga iväg upp i det blå.....

Typ lyssna på smäktande ballader och drömma om sin riddare som kommer ridande på sin vita springare och ska rädda en - eftersom det är DINA fantasier får du självklart lägga till ALLA attribut o egenskaper du önskar att han ska ha! Varva det med någon "lagom last" du har, typ choklad eller doftljus eller vad som helst. Lägg till lite erotiska noveller eller dyl om lusten faller på. Sedan kan du koncentrera dig på att dagdrömma om såväl romantik som heta kärleksstunder och mysa med dig själv...... ÄNDA tills du känner dig rent ut sagt lite less på det. Kanske redo att dejta igen. Eller kanske då sugen på att bara hitta på något HELT ANNAT med goda vänner som omväxling. För rätt vad det är dyker en "riktig karl" upp igen, men då har du liksom "fantiserat" av dig litegrann och kanske (???) kan ta det lite coolare..!?

Vet inte, men funderar själv över om det är nåt som skulle kunna funka....

:D :D :D ami

• lij

Att göra sådär är nog inte så ovanligt, jag känner i alla fall igen mig själv som jag var för några år sedan. Någon måste ju vara bättre än ingen, eller hur..?

Jag vet inte riktigt hur jag kom ur det, men det gjorde jag. Du måste se till att vara singel ett tag och ta tag i dig själv. Kanske kan du överföra behovet av något att ockupera tankarna med på något annat, ett husdjur eller en hobby tex.

När du känner dig redo så försök att komma ihåg att ta dejtandet för vad det är, det är ju det som är det svåra. Ett citat som jag och mina kompisar använt oss av är "Även en ko är snäll." För oss betyder det att man inte ska nöja sig men mindre än det bästa. För även en ko är ju snäll..

Svar på tråden hur glömmer man