• Kanin

Kopparspiral, ont för killen vid samlag

Jag har efter fem ar med p-piller bytt till kopparspiral. Jag har inte barn ännu. Jag är jättenöjd med den men har nu stött pa ett problem. Min kille känner av traden vid samlag, han säger att det känns som en metallbit som skrapar. Han tycker det är obehagligt och vill inte ha sex. Suck! Nu när jag äntligen fatt tillbaka min sexlust!
    Har nagon nagra tips? Är detta vanligt eller sitter traden eller spiralen fel? Jag är för tillfället i Österrike fram till april och det känns jobbigt att besöka en gynekolog här. Jag som var sa glad för min spiral...

• Svar på tråden Kopparspiral, ont för killen vid samlag
  • Suusaan

Jag tror inte att den ska kännas så mycket... inte skava iaf... undrar om det kanske inte är bäst att besöka en gynekolog ändå. Så att den inte sitter fel, och du blir gravid eller något annat.

• Silje21

Låter konstigt, koppartråderna ska inte kännas, och ska i alla fall inte kännas som en bit metall som skrapar. Tycker du ska konsultera en barnmorska, eller be om en kvinnlig gynekolog om du tycker det är obehagligt med en mannlig.

• Monn

Jag tycker det låter som om trådarna är alltför korta. Då blir de vassa. Är de lite längre böjder de sig och känns inte alls för killen.

• Swing

Jag har haft kopparspiraler i 27 år. Mina partners har ibland känt att jag har spiral, men det har bara känts som om tråden stuckit litegrann och dom brukar inte bry sig så mycket. Det brukar bli bättre om vi ändrar ställning. Enligt mina gynekokloger ska inte trådarna vara för korta, dom ska helst böja sig lite runt livmodertappen.

Att det känns som metallbit låter inte kul. Jag har hört att spiraler ibland glider ner i livmoderhalsen, kan det vara det som hänt??

• bröllopsdags

Jaghar kopparspiral och min blivande säger att han inte känner av den, inget obehag iallafall. Jag hade gått till en läkare i Österrike så att dom får kolla, det låter som att den inte sitter rätt. Det kommer säkert lösa sig! Inte ska du behöva ta ut den!

• barn-02,tvillingar-04

Prata med din BM och be henne kolla att den sitter rätt samt hur kort hon klippte trådarna.

Som de andra skrev så ska man inte ha för korta trådar, de kan stickas.

/

• Soffiproppen

Hej!
    Jag satte nyligen in en kopparspiral och min BM sa att trådarna kunde kännas lite grann för killen, men att det brukar "lägga sig" med tiden. Hon informerade aldrig om det du beskriver.

Varken jag eller min sambo känner av spiralen eller trådarna...

Kontakta BM och lycka till!

Svar på tråden Kopparspiral, ont för killen vid samlag