• sandella

hyra buss i Linköping

Hej!

Vi funderar på att hyra en mindre buss (för ca 30 personer) och köra gästerna mellan Linköping -> Kyrka -> Festlokal -> Linköping när vi gifter oss. Kyrkan och Festlokalen ligger max 30 minuters färd från stan.

Är det någon som kan tipsa om var vi kan vända oss? kanske även ungefär vad det kostar? Ingår chaufför eller kan man ha en "egen" chaufför?

MVH,
    Sandella

• Svar på tråden hyra buss i Linköping
  • Decorist

Hej!

Kan rekomendera Wärnelius buss, mest för att jag känner en av delägarna. Och han är jättetrevlig! Sen vet jag inte mycket mer, men de har en hemsida:
    www.warneliusbuss.se Där kan man beställa en offert på resa.

Lycka till!

• sandella

Tack Decorist, Dig kan man lita på i alla väder
    Jag har precis skickat iväg en offertförfrågan till Wärnelius Buss. Spännande!

/Sandella

• Fru Calice

Sandella
    Om du hinner få svar från dem till träffen får du gärna ta med lite uppgifter i huvudet åt mig. Vi har eg inte tänkt att ha gemensam transport, men skulle det vara prisvärt är det ju himla smidigt då även vi har en bit att ta oss mellan vigsellokal o festlokal o hotell...

• Tessan05

Det här e jag oxå lite nyfiken på. Vi hade inte tänkt boka någon buss eftersom det bara är typ 4-5 km mellan kyrkan och festlokalen. Men, nu så tyckte min far att vi visst borde fixa med transport. Så, får du några bra priser från dem får du gärna säga till :)

• sandella

Hej!

Efter tipset från Decorist igår kollade jag upp fler hemsidor på bussbolag och bad om offert. Jag var väldigt specifik i min förfrågan för att få ett så korrekt pris som möjligt. Tex vill vi antagligen ha flera upphämtning och avlämningsplatser i Linköping.

Hittills har jag fått 2 svar som skiljer en del - men det ger i alla fall en fingervisning vartåt det lutar.
    Wärnelius Buss: 4000 SEK exkl 6% moms
    Bankekinds Buss: 3000 SEK inkl moms

/Sandella

• Tessan05

Sandella: Tack för att du delade med dig! Ska nog ringa och kolla lite närmare vad det skulle kosta för oss. Låter ju som det kan bli rätt rimliga priser i alla fall. Men, det får bli nästa vecka, måste verkligen ta tag i studierna några dagar nu *pust*

Svar på tråden hyra buss i Linköping