Vågar inte ha sex
Jag vet inte om jag klarar av att vara sambo längre. Om jag någonsin kommer klara av att ha ett förhållande. Jag älskar min sambo och planerar framtiden med honom. Problemet är att jag inte vågar ha sex. Detta tär på vårt förhållande något så förskräckligt.
Första gången vi hade sex var vi oskyddade. Oansvarigt men väldigt lärorikt, eftersom jag oroade mig något så förskräckligt efteråt. Har aldrig oroat mig så mycket förut. Fick dock min mens, men har sedan dess fått för mig att sex är lika med graviditet. Litar inte på preventivmedel och är rädd för att ändra på den naturliga gången i kroppen. Nu har vi sex med kondom kanske en gång varannan till var tredje månad. Då är jag i upplösningstillstånd innan mensen kommer. Min sambo har varit förstående, men nu börjar vi bråka om detta mer och mer. Han vill ha sex och tycker inte att jag satsar på vårt förhållande. Jag vill bara vara i fred och inte oroa mig. Äter sedan ett halvår tillbaka ångestdämpande medicin på grund av ångest och depression.
Vi har det bra förutom sexet. Vi skrattar, reser och umgås tillsammans. Utåt sett är vi det perfekta paret. När vi kryper ner i sängen börjar bråket och anklagelserna. Jag vill inget hellre än att bilda familj med min sambo, men inte nu. Jag är livrädd för att bli gravid. Jag har flera gånger påpekat av vi ska flytta isär. Då blir han arg och säger att jag inte satsar tillräckligt mycket.
Vet inte vad jag ska göra. Känner att det bästa vore om jag levde ensam. Men jag älskar min sambo, men samtidigt kan jag inte älska med honom.