• pinglans

Hyrbuss

Hej,
    undrar om någon har tips på företag som hyr ut bussar? Vårt bröllop kommer att vara i Malmö men sedan ska vi förmodligen ha festen ca 10 min körväg från Malmö. Tänkte att det hade varit smidigt med en hyrbuss för att transportera gästerna.
    Någon som har erfarenheter från pålitligt bolag?

• Svar på tråden Hyrbuss
  • sawalee

Jag kollade med Swebus och dem hade bra priser. Skicka ett mail och fråga dem.

• pinglans

Tack, ska göra det!:)Har också fått några prisuppgifter från andra bolag.

• Pumpis

Pinglans - jag är nyfiken på vad du har fått för priser... Jag har funderingar på en liknande lösning och vet inte alls vad man ska förvänta sig för prisbild.

Jag är tacksam om du vill dela med dig!

• DrF

Jag är också nyfiken på priserna...och på hur ni hade tänkt transportera hem gästerna igen...?

• Aisha

*Puff* Jag vill oxå veta mer...

• pinglans

Hej på er,
    ledsen att jag inte svarar förrän nu. Jag har slarvat bort den ena offerten så jag kommer inte ihåg vilket bolag det var. Hur som helst tog de 1500:- för en buss med 30 platser som körde två gånger och 2000:- om vi ville ha två bussar. Vi får ett ca antatl 60 gäster.

Här kommer priset från Tjörnarpsbuss

Transport från Johanneskyrkan i Malmö till Holmåkra, Vellinge 1.800:- + 6 % moms per buss ( deras bussar tar högst 50 passagerare). Hör av mig så fort jag kommer på vilket bolag som var billigare.
    Kram,
    Pinglans :)

• Pumpis

Tack Pinglans för infon!
    Det är bra at få höra ungefär vad man kan räkna med. Är det inte svin-dyrt så kan man ju alltid väga in "buss-slussande" som alternativ... Tack igen!

//Pumpis

• pinglans

Hej på er,
    fått ytterligare offerter.
    GJ Buss gav 75 personers buss för ca 1800:- medan 50 personer kostade 1450:-.
    Janeks buss kostade för 58 personer 1600:- och för 70 personer 1800.
    Alltså är de flesta priserna ganska lika. Nu får ni klara er själva ! Lycka till!
    Pinglans

• watergirl

Flygbussarna Charter är bra, men jag vet inte om de är verksamma i Malmö.

• pinglans

Hej,
    skickade en förfrågan till Flygbussarna. Blir intressant att få veta priser. Annars lutar det mest åt GJbuss, faktiskt.

• Januari

Har du prövat att söka buss via www.busnet.se? En kompis gjorde de och de fick på ett enkelt sätt offert från några olika bolag och var fria att välja de som gav bäst pris.

• pinglans

Tack Januari,
    fyllde just i en offertansökan på bussnet.
    Pinglans

• MoAm

Tack för tipset om busnet, mycket smidigt!

Svar på tråden Hyrbuss