• Tulpanen

Han älskar sitt fiske mer än mig

Jag och min kille har ett underbart förhållande, bortsett från en sak: hans maniska fiskande. Det ska fiskas i ur och skur.

Många planer som jag gör upp, brukar stupa på "jag hade tänkt fiska då", vilket han gör mellan 85 och 115 dagar i året. Till saken hör att vi bor på olika ort (ca 20 mil ifrån varandra), och ses på helger, dvs. de helger han inte fiskar.

Just nu är han på en sex veckor lång fiskeresa till Nya Zealand (för 40.000 kr), vilken jag motsatte mig, men han brydde sig inte.

Jag vet att jag egentligen inte kan kräva att han ska ha tid med mig hela tiden, och jag är egentligen glad över att han har ett intresse, men nu börjar det gå ut över vårt förhållande. Han älskar sitt fiske mer än han älskar mig.

Jag har även föreslagit att han skulle lära mig fiska, så jag kunde följa med, men fått till svar: "du vet, jag tycker det är roligare att fiska med mina kompisar."

Vad ska jag göra för att vårt förhållande ska bli så bra som jag vet att det kan bli?

• Svar på tråden Han älskar sitt fiske mer än mig
  • Forsfors

Vad jobbigt. amn vill ju inte stänga av dem från sina intressen, men det är ju inte roligt att komma i sista hand heller...

har inget bra förslag på någon lösning mer än att du måste säga till honom hur du känner det, men det har du säkert redan gjort och i så fall har det inte hjälpt.

Tycker att han behandlar dig illa när era träffar går ut på att du ska vänta tills han har tid att träffa dig. ett förhållande behöver ju energi från två håll, och visst, man ska kunna ha sina egna intressen, men dessa ska inte hela tiden gå ut över förhållandet, speciellt inte när man träffas så sällan, för då finns det ju plötsligt inte mycket till förhållande kvar.

jag hoppas att ni finner en lösning på problemet.

• Gruvstad

Hej Tulpanen!
    Jag förstår dig precis, min fästman har alltid gillat att fiska men det har varit kontrollerat till sommaren...tills han köpte ny båt i höstas. Efter det så var det allt han kunde tänka sig och om jag bad honom att stanna hemma den enda dagen jag var ledig så blev han ledsen och besviken och vi hade det inte så trevligt. Jag har pratat med honom och han har bättrat sig och nu när han har blivit arbetslös så fiskar han på vardagarna och har tid med mig. Men känslan av att bli brädad av en båt och fiskar är inte så roligt alls.

Det som är viktigt är ju att han respekterar dina behov också och förstår att allt inte behöver handla om att tillfredsställa sina egna. Om ni ska ha en framtid så måste ni respektera och vårda era behov var för sig men också tillsammans. Prata Med honom!

Lycka till!

• Sannis_

Låter som killen vill vara singel faktiskt, så skulle jag tolka det. Han har ju redan talat om att han inte är intresserad av att dela intresset med dej. Du borde ju vara hans allra bästa vän? Därför tror jag inte att det hjälper att kräva att han ska spendera mer tid med dej. Känner igen problematiken från kompisars pojkvänner, och tyvärr tenderar problemet att bli större med tiden. Bor man sambo blir partnern ännu mindre intressant. I din situation ska man nog ha ett eget stort intresse, eller annars träffa en kille som är mer intresserad av förhållande.

• rickeby

tycker synd om dig, hade tidigare sambo som bara fiskade så fort han hann,sedan drev han fisketillbehörsaffär på dagarna dessutom, sa jämt att han behövde prova nya saker och varor som kommit, tyvärr hade han även nya flickor imellanåt fick jag reda på efteråt,

men det var jag som fick bära hundhuvudet då jag tröttnade och skaffade mig en ny kärlek som jag nu ska gifta mig med till midsommar. Han är spannmålsbonde och kanske inte heller hemma så mycket, men jag vet ju var jag har honom hela tiden

• SYL

Min pojkvan gillar axa fiske, sjalv ar jag mattligt intresserad, men jag har fragat om han ville lara mig och han blev overfortjust! Tyvarr var ju din kille inte lika intresserad av det..hmm... klurigt. Antingen far du acceptera eller gora slut. Eller han kan kanske kopa en bat sa kan du ligga och steka i solen eller bjuda med vanner att umgas med pa baten medan han fiskar? Tva flugor i en small

Svar på tråden Han älskar sitt fiske mer än mig