Vestibulit
Hej
Har läst lite på den här sidan och råkade läsa om vestibulit. Jag har själv har i flera år problem med mitt sexliv då jag hade extremt ont "där nere" efter att ha haft sex med min partner. Jag vet inte till hur många gynekologer jag har gått till men ingen visste vad felet var. Detta var innan jag hörde talas om något som hette vestibulit. En gynekolog sade till och med att det var fel på min hjärna att jag inte ville ha sex med min partner vilket var bara bull rent ut sagt. Blev så himla besviken då ingen kunde hitta något och bara testade lite salvor och dylikt bara för att slippa mig.
Sexlivet var inte kul, för att ha sex var jag tvungen att vänta i en eller två veckor för att underlivet skall "lugna" ner sig och då när jag väl hade sex kanske det gick en gång..max...sen var det samma visa igen...sex var inte skönt då det gjorde jätteont bara han skulle komma in. Det kändes som om det var sprickor i hela öppningen. Katastrof. Skulle killen komma i mig då kändes det som om jag var våldtagen så ont gjorde det..så det var inte kul och jag gav upp allt vad gynekologer hette.
Då jag har varit vegetarian i nio år så tänkte jag att det måste vara för att man är för torr där nere och att det därför spricker upp och gör så ont så jag tänkte att jag måste testa ngt själv. Jag testade fiskolja, Omega tre kapslar. Vet ej varför men jag vet att fisk är fet och att fiskfett är det bästa fettet man kan få.
Jag blev chockad....sen den dagen har jag inga problem längre det är som om himlen har öppnat sig nu när man är "normal".
Har testat ett antal gånger för att se om det just var omega tre som hjälper och tro det eller ej så fort jag slutar med dom så känner jag att det gör ont. Efter att ha tagit dom igen i ngra dagar så är jag frisk..=)..Känslan är enorm..och jag fattar inte att ingen annan kan säga det...Försökte skriva till aftonblader när dom hade ett inslag om vestibulit men dom tyckte tydligen inte att det var viktigt för det kom aldrig med.
Nu hoppas jag att någon här med samma problem testar omega för jag är mycket nyfiken om det hjälper andra. Det skadar inte att prova, det lovar jag....
Så hör av er och lycka till!
=) Miki