• inte min tur än

genomskinligt papper till inbjudan

Funderar på att göra en egen inbjudan och tycker att det är så snyggt om man skriver ut inbjudan på ett lite genomskinligt papper som man sen sätter fast innuti inbjudan. Vart kan man köpa sådanna? På panduro? Hur gör man när man ska skriva ut? Kopierar man via en kopiator eller lägger man dem i skrivaren? Någon som har gjort sådanna inbjudningskort o som har någon bild?

• Svar på tråden genomskinligt papper till inbjudan
  • agnelia

Har inte provat såna själv men har sett att de finns på Panduro, Bokia och Akademibokhandeln...

• Bebbsen05

Vi har gjort precis så!
    Köpte transparant papper på Panduro. Kostade 39 elelr 49 kr/förpackning med 10 ark i varje. Det är bara att stoppa in dem i skrivaren och skriva ut som vanligt!

• inte min tur än

Hur satte ni fast pappret sen? Funderar på att ha en stämpelsigill...
    Såg även på en annan sida att själva omslaget på inbjudan är genomskinligt och sen var det ett kort innuti...funderar bara på hur man ska sätta ihop dem...

• Bröllopsnojjan

Jag har tänkt att använda genomskinliga fotohörn när jag sätter fast min inbjudan. Det blir ett himla pill att mäta in rätt, men jag hoppas att det löser sig till slut.

• linek

På Panduro finns det olika ploppar (hjärtan, runda, stjärnor) med ben (som ser ut som postens fd ploppar man satte på tjocka kuvert----bra förklaring......:)!). Vi hade såna, man gör ett pyttelitet knappnålshuvud och sätter sedan i, i vårt fall, hjärtat, och viker ut benen på baksidan. Blir mycket dekorativt. De finns i guld och i silver.

• MimmiPigg04

Se upp bara, dessa papper kan lätt fastna i skrivaren. Min kompis höll på att paja jobbets skrivare...Snacka om pinsamt, men snyggt blev det!

• Johanna = en lat kock

det som linek pratar om kallas för brads eller jungfruben

finns mängder på nätet tex på

www.eyeletqueen.com
    www.eyeletoutlet.com

vita transparenta papper finns ofta billigt på ställen som säljer pappersmaterial till konstnärer
    det finns nämligen skisspapper som är transparent - finns ofta i block

• linek

Tusen tack Johanna=lat kock!!!!!!!!!!!! Ska lägga jungfruben på minnet!

• inte min tur än

Tack för alla tips!
    Johanna = en lat kock var länkarna du skickade bilder på huvudet på jungfrubenen? I så fall var de jättesnygga!
    Någon som har provat med att ha ett genomskinligt papper ytterst?

• Johanna = en lat kock

nej ni får gå in och kolla under brads så ser ni hur de ser ut...

det finns alla möjliga former...
    runda, fyrkantiga hjärtformade etc

• goda fen

Kolla med svanströms om det finns i din stad eller någon annan årterförsäljare av kontors material.

Det finns ett speciellt papper avsett för kalkering när man lär sig rita. Minns inte vad det heter på svenska men på engelska kallas det "transfer paper". Törs ine svara på om det går att skriva ut på i vanlig skrivar men det är relativt billigt om ni vill använda genomskinligt papper även till bords placering el. dylikt

• Ellte

Jag har använt transparent papper till allt möjligt,,,skrivit ut på i både bläckstråle (kladdar på vissa papper men går att embossa på ;)), laserskrivare och laserkopiator. Inga problem nånstans... Har även gjort detta på sådana kalkeringspapper/skisspapper som goda fen skriver om och det har funkat bra :)

På våra festprogram hade vi transparent limegrönt papper som omslag och det vart toksnyggt tycker jag :) Hur satte i ihop dem...*funderar*...nä det gjorde vi nog inte faktiskt... Vi bara vek dem ordentligt och lät dem vara ohäftade...som engelska dagstidningar ;)

• Ellte

Oj, nu var jag för snabb... Skulle skriva att man kan ju bara häfta ihop dem som vanligt...eller så kan man binda ihop dem med ett snöre på diverse olika sätt :)

• inte min tur än

JNY
    Jättefin inbjudan! Var det jobbigt att göra? Hur fick du inbjudan att vara blommig på insidan men enfärgad på utsidan?
    Skrev du ut på vanlig skrivare?
    Tack alla andra också för era svar!

• shalimar

Vi köpte skissblock på Svanströms, billigt och bra, skrev ut på laserskrivare och fäste med "jungfruben" (små röda hjärtan).

• UllaBulla

linek;
    jag undrar hur du hittade dina ploppar (brads/jungfruben) på Panduros hemsida.
    Vi köpte sådana små hjärtformade på en affär här i stan som hade lite från Panduuro, men de räcker hade bara en ask kvar och det skulle ta evigheter innan de beställde nästa gång. Så vi skulle behöva få tag i lite fler...När jag letar på panduros hemsida hittar jag dem ej, har sökt både under brads och jungfruben (de namn som Johanna =lat kock tipsade om att de hade). Tacksam för tips även om andra affärer som kan tänkas ha dem.

• shalimar

Om det är röda små hjärt-jungfruben du behöver så har vi flera askar kvar sen vi gjorde våra inbjudningar. Om du vill kan du få köpa dem... vi köpte på 3 viljor på Hornsgatan... maila mig om du är intresserad!

shalimar@bredband.net

• UllaBulla

Shalimar;
    synd, det var de små guldhjärtanen jag var ute efter. Tack för erbjudandet!

Svar på tråden genomskinligt papper till inbjudan