• blivande fru J

träna med ont i halsen?

Jag har ont i halsen men ingen feber eller andrsa förkylningssymptom, har haft halsont till och från i flera veckar nu. Kan det vara farligt att träna samtidigt som detta eller är det ofarligt? Tänkte gå på basgympa ikväll och det är sista möjligheten för mig att träna innan tisdag så det känns viktigt, basgympa är ju dessutom ganska snällt mot kroppen och man kan ju ta det lugnt..

vad tror ni?

• Svar på tråden träna med ont i halsen?
  • Ellte

Aldrig träna med halsont! Snuva eller huvudvärk spelar ingen roll men aldrig träna med halsont!!! Ut och ta en långpromenad istället men akta hjärtat och gå inte ut hårt! Life´s a bitch men tyvärr är det bara att bita ihop och vänta till det går över... Det kan komma mycket värre av att träna med ont i halsen!

• Heroine

Jag har hört att om man har feber eller halsont ska man absolut inte träna.

• blivande fru J

men det här kommer ju och går. jag har inte ont i halsen just nu och känner mig frisk i övrigt. jag har astmatiska besvär så ibland blir jag lite svullen i halsen när det är kallt ute tex.

• Ellte

Då är det väl en annan sak... Du kan ju för säkerhets skull ringa sjukvårdsupplysningen och fråga men om du inte har ont idag så... :)

• blivande fru J

halsen gör mer ont, jag tror jag stananr hemma :( jag som ville testa mina nya träningskläder... :(

• Linni

Att träna med halsont kan orsaka hjärtmuskelinflammation och en hastig död så stanna hemma du innan du talat med en läkare om dina problem.

Svar på tråden träna med ont i halsen?