Hur vet man om man verkligen vill ha barn?
Det känns som om det är nåt fel på mig som är i sena 30 årsåldern och inte har någon längtan efter barn!! Nog känner jag att det är något som fattas i mitt liv, men jag är inte säker på att det är barn. Jag har inte hittat nåt jag gillar att jobba med, plus att jag inte är lycklig där jag bor. Så det behöver ju inte vara tecken på att det är ett BARN jag saknar...Men hur känner man skillnaden? Jag dras inte alls till bebisar och tycker bara att det är massa jobb. Ser jag däremot valpar så blir jag alldeles varm och skulle vilja ha en. Så som jag känner för valpar borde jag väl känna för en bebis. Men jag har ingen längtan efter att vara gravid eller att vara mamma med allt det innebär. Men ändå känner jag att jag är rädd att jag går miste om något som man BORDE göra i livet! Eftersom dom flesta alltid säger när dom fått barn "Jag vet inte vad jag gjorde INNAN jag fick barn. Det är det bästa jag nånsin gjort"...Men tänk om JAG inte känner så, det går ju inte att lämna tillbaka bebisen precis. Men jag är rädd att bli gammal och sakna att ha familj runt omkring mig. Men är det skäl nog? Den där rutinen som man har som mamma skrämmer mig. Att aldrig få sova, all uppmärksamhet på bebisen 24-7, mata var 3e timme.....Är jag inte redo eller är jag bara självisk? Den enda gången jag känner lite längtan, är om jag ser en liten söt flicka. Då kan jag tycka det vore kul att ha någon att ta hand om. Men inte baby stadiet....Hur vet man om man är redo för barn, eller vet man aldrig det och gör det ändå??