• Lina L

Jag vill ha en träningsoverall!! Ska det vara så svårt??

Jag blir så irriterad!! Har länge tänkt köpa nya träningskläder till våren. Inga märkvärdigheter eftersom jag endast powerwalkar/joggar. Jag var ute efter en hederlig träningsoverall (jacka + byxa) som är vindtät och praktisk. Nu har jag varit runt på Team Sportia, Stadium, Intersport, Åhlens etc och tro det eller ej, träningsoveraller verkar inte säljas längre!!! Det enda jag hittar är byxor och collagetröjor med luva. Hur blöt blir man inte då i en regnskur?! På den gamla goda tiden (ca 5-10 år sedan) fanns det minsann fullt med träningsoveraller i butikerna....

Någon som har tips om vart man hittar dessa guldklimpar? Kan tillägga att jag vill ha en ny, alltså inte secon hand...

• Svar på tråden Jag vill ha en träningsoverall!! Ska det vara så svårt??
  • Stjärna

leta runt efter ett orienteringsställ, för det verkar vara ett sådant du vill ha. Hör med olika sportaffärer om de har några praktiska orienteringsställ. Här var det så sent som i höstas inte några problem med att få tag på dem.

Lycka till!

• Lina L

Stjärna

Det ska jag göra!! Köpte du ditt ställ hos någon välkänd sportbutik?

• inte min tur än

Har du kollat i adidas och Nike affärerna?

• EmmaPemma

Hm, vad konstigt. Man ser ju massor med tanter och gubbar som går omkring i träningsoveraller. Men de kanske har sparat dem sedan 90-talet .

Hoppas att du hittar någon!

• Lina L

inte min tur än

Nej det har jag inte gjort Jag har kollat hos de stora kedjorna och i stora varuhus.

• cherlindrea

Har du kollat i friluftsbutiker? Där de har klättringsutrustning och liknande.

• Frango

kolla efter löpar kläder dem funkar jätte bra i alla väder

• Stjärna

Jag köpte ingen då, men jag provade en del. Tyvärr inte i någon större kedja, tror jag.

Svar på tråden Jag vill ha en träningsoverall!! Ska det vara så svårt??