• tinulina

Inpackning?

Jag har så mycket problem med mitt hÅr. Hårbotten är mycket fet och topparna är torra. Jag tänkte köpa nåt bra inpackning för att på så sätt uppnå en balans...Frågan är vilken?
    Har ni några erfarenketer av bra inpackningar?

• Svar på tråden Inpackning?
  • maria-maria

Ett bra tips är att välja shampo efter hårbotten och balsam efter själva håret. Du behöver alltså ett shampo för fett hår, massera in det ordentligt i hårbotten. Var rädd om dina sköra hårtoppar, var nätt på handen när du tar shampo på dem. Köp ett balsam för torrt eller skadat hår. Balsamet får inte komma i närheten av din hårbotten, massera in det i topparna och så högt upp i håret som du vill.
    Jag köper billiga shampon men dyrt balsam hos frisören. Men det finns ju bra, billiga balsam också, speciellt L'Oreals Elvital och Fructis.
    Jag är tveksam till att du kan hitta en inpackning som passar både hår och hårbotten. Köp hellre en riktigt vårdande inpackning som du bara använder i själva håret och undvik att få den hårbotten.
    Slutligen kan man "smörja in" lite balsam i topparna på kvällen innan man går och lägger sig. Håret ska alltså vara torrt och inte blött! Och det ska inte vara särskillt mycket, då får man det på kudden istället... Jag tycker det gör stor skillnad
    Ps: vill du ha fler svar i tråden ska du nog flytta den till "skönhet och hår", den har ju hamnat på transporter.

Svar på tråden Inpackning?