transport från kyrkan
Jag har letat på nätet efter företag som hyr ut fina bilar, men inte hittat något.
Hur ska ni andra Uppsalapar transportera er mellan kyrkan och festlokalen?
Jag har letat på nätet efter företag som hyr ut fina bilar, men inte hittat något.
Hur ska ni andra Uppsalapar transportera er mellan kyrkan och festlokalen?
Jag har hittat en sida: www.bfm.nu/uppsala.htm
Vi har inte bestämt transport ännu, kanske blir någon av dessa.
Tack för tipset! Men gud så dyrt! Är det så här dyrt? Hade vi inte riktigt med i vår budget!
Vi har promenad avstånd, men annars vet jag att min sambo letade rätt på hästochvagn. Nu skippade vi det pga budgetjustering.
Vi har också promenadavstånd, men tänk om det regnar! Hur ser klänningen ut då tro? Det finns ju paraply förstås! Ska ni ha musik med i "tåget"?
SaMo: Om ni har promenadavstånd så tycker jag absolut inte att ni skall lägga dessa pengar på att hyra en bil. Läste här på BT för några dagar sedan om några som skulle gå i tåg till festen och tycker att det låter helt OK när det är så kort bit. Regnar det kan ni ju ha någon som kan skjutsa er i en "vanlig" bil, för att slippa bli blöta, för i så fall lär väl gästerna ändå inte stå ute och ta emot er vid festlokalen?
Jag har lite tips på billigare bröllopstransporter i Uppsala med gamla veteranbilar. Maila mig för mer info: femte_juni@hotmail.com
/ankan
ankan
du har mail!
Jo visst borde man kunna gå. Låter ju egentligen rätt trevligt. Det enda jag funderar på är om man inte kommer att tycka att det är väldigt skönt att bara vara vi två en stund, få samla sig lite. Fast den stunden är ju inte värd 3000 kr!
SaMo, du har oxå fått mail Vi hade gångavstånd mellan kyrkan och festen men den stunden direkt efteråt var det superskönt att få vara ensamma i några minuter i bilen och smälte allt i lite lugn och ro. Dessutom så brukar det ju vara så att brudparet ska anlända sist till festen...
Vi kande ocksa att det var ratt dyrt att spendera mellan 2500-4500 kronor pa en bil som vi bara skulle anvanda for att kora oss till festlokalen (typ tar 5 min med bil). Vad vi har bestmt oss for att gora i stallet ar att anvanda min blivandes pappas bil. Har en valdigt fin bil (nya chrystlern) och sen funderar vi pa att kanske satta lite blommor pa den.
Det kanske kan vara en losning ifall dar ar nagon i er familj som har en fin bil eller kanske nagon ni kanner som har det...
M2B tycker att han ska skjutsa mig på en gammal herrcykel eller en riktigt gammal moppe!
Vet inte om det är bästa hanteringen för klänningen!
Gul_badanka: Du har mail! (Tror jag, fick skumma felmeddelanden...)