• Magnetic

Bästa frisören i Malmö?

Jag kommer att vara i Malmö senare i vår, och vill klippa mig hos en riktigt bra frisör. Vem är den bästa frisören i Malmö? Vill ha någon kreativ, lite lagom trendig, inte mesig men ändå väldigt lyhörd, som kommer med förslag men ändå lyssnar på mina önskemål. Den perfekta frisören alltså! Tops?

• Svar på tråden Bästa frisören i Malmö?
  • Mimmis

Hej Magnetic!

Jag kan tipsa dig om Larsson & Lange! Har aldrig varit så nöjd som jag är sedan jag började klippa mig där! De är väldigt duktiga allihopa, har egna utbildningsprogram som lockar frisörer landet runt. Väldigt "trendigt" ställe, men deras kundkrets är samtidigt väldigt varierad.

Lycka till!

Mimmis

• pinglans

Hej,
    jag hänger på ditt inlägg Mimmis. Jag har inga egna erfarenheter av Larsson & Lange men min väninna har klippt och färgat håret hos dem två- tre gånger och är alltid supernöjd. Det har alla gånger blivit otroligt snyggt, kan jag dock intyga.
    Hej svejs!

• Klangling

Jag klipper mig hos Rydberg & co. Brukar bli fixad av Isabell (ska göra min brudfrisyr) men även av Jelena. Jelena är ung och väldigt duktig. Är super på att lyssna och mycket trevlig. Dessutom är de väldigt prisvärda och tar inte en fösmögenhet för att de ligger mitt i stan.

• Tissa

Jag & min M2b klipper oss hos Sanna på Frisyrmakarna i Malmö. Hon är toppen!! Vi blir alltid lika nöjda varje gång! Lycka till

• HippieJo

Matilda på Boudoir. Hon är verkligen allt det där som du sa coh SUPERDUKTIG!! Hon är en före detta klasskompis till mig (från frisörlinjen) och hon är den ENDA som får klippa mitt hår förutom jag själv, dessutom har hon fantastisk fantasi om man nu är lite vågligare lagd. Ja, super för alla kort sagt.

• lilla stjärnan

Håller med Mimmis! Jätteduktiga frisörer! Särskilt de på Södertull. Kan rekommendera Emma och Emii. Duktiga tjejer som lyssnar på hur du vill ha det, men som gärna kommer med kreativa förslag. man kan även beställa brudmakeup där, det har jag gjort! Trendiga, men trevliga!

• M1e

Bästa frisören i Malmö är helt klart Clip.Art - här snackar vi service, prisvärdhet och man blir alltid nöjd. Dessutom är deras lokaler mycket ljusa och fräscha och medan du väntar på färgen, permanenten eller liknande bjuds du på kaffe/te eller källvatten.

• Keri

Jag klipper mig också hos Sanna på Frisyrmakarna (på S:a Förstadsgatan bredvid Espresso House). Jag är supernöjd varje gång jag varit hos henne.

• ciccina

Har klippt mig och gjort slingor hos Larson & Lange och har också oftast blivit nöjd, men senast var det sådär. Brukar gå till Jari. Vem går ni hos?

Pierre på Gilsin (bredvid Spot o mittemot hansacompaniet) är också duktig. Han är inte lika extremt dyr som L&L.

• Molla

Hej Ciccina!

Jag klipper mig också på L&L och är alltid jättnöjd! Jag går till en tjej som heter Emmii och jag har aldrig trivts så bra med en frisör som jag gör med henne.
    Hon är lyhörd och duktig på att känna av läget, men är samtidigt ärlig och rekommenderar dig alltid vad som passar just dig och DITT hår. Rekommenderas!

Lycka till!

• Molla

... har förresten testat på Gilsin också men var inte nöjd, det kändes inte speciellt proffsigt. Klippte mig dock inte av Pierre.

Molla

• ciccina

Ok, var finns denna Emmiii....??? Jari finns på spångatan. Är de duktigare på gågatan?

• Molla

Jag tror absolut inte att de är duktigare på Södertull, det gäller bara att hitta någon som passar just din stil. Där kanske något "trendigare" på Södertull, men jag ska egentligen inte säga så mycket för jag har bara klippt mig på Spångatan 1 ggr och det var ganska många år sedan. Emmii finns på Södertull, kan även rekommendera Mathilda som också jobbar där.

Svar på tråden Bästa frisören i Malmö?