• Mumstessan

missfall?

För två dagar sedan mådde jag jätteilla och hade haft ont i höfterna ett tag. Jag försökte kräkas men det kom bara saliv typ. och vid tredje gången sögs nått ihop i min mage och trycktes nedåt och jag började blöda jättemycket. Tog en hel toalettrulle för att torka... sen slutade det helt plötsligt. Har blött jättemycket nu i två dagar och jag är helt trött. Helt slut, skulle kunna somna nu på direkten.

Någon som varit med om missfall? Var det missfall? hjälp!

• Svar på tråden missfall?
  • Bebbsen05

Tyvärr låter det ju som det, men det MÅSTE inte betyda det!
    Kan du åka in till gyn för att kolla?

• Mumstessan

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att jag skulle avvakta och äta en rostad macka. Men jag ska ringa imorgon om det igen.

Visste ej om att jag var med barn. Om jag nu varit det.

• glad tjej

Hoppas att det går bra!

• StinaS

Varför skulle du äta en rostad macka?

• Mumstessan

StinaS ja du, det vet jag inte. Hon tyckte att jag skulle prova med det.

• AnnLee

Mumstessan - Hoppas att du mår bättre idag.

Angående rostmackan... jag skulle inte lita på sjukvårdsupplysningen för fem öre... Min man fick ögoninflammation och de sa att han kunde köpa en salva på apoteket. På apoteket gav han namnet på salvan för ögat. Men det var ingen ögonsalva utan en medicin för magen?! Varken innan eller efter har jag litat på sjukvårdsupplysningens rekommendationer.

• Mumstessan

AnnLee nej äta en rostad macka för att man tror att man fått missfall låter ju lagomt normalt. Idag blöder jag mycket mindre än vad jag gjort, men jag är fortfarande trött och svag. borde ha ringt egentligen, men ska bort under helgen, ringer på måndag. fan vad man ska skjuta upp sånna här jobbiga saker hela tiden.

• ninonica

Den rostade mackan var väl för att du skulle försöka få i dig något om du har mått illa och kräkts. Självklart hjälper inte det mot missfallet (om det nu var ett missfall) Men det är å andra sidan inte så mycket att göra åt i efterhand. Hälso och sjukvårdsupplysningen är bra i de flesta fall, men visst kan man stöta på misstag där precis som överallt annars.

Om du inte ringer för att du ska bort i helgen så låter det inte som att du mår så jättedåligt. Försök äta ordentligt och sova, så att du får tillbaka lite ork. När det gäller frågor om det var missfall eller inte skulle jag rekommendera dig att ringa till en barnmorska istället för hälso och sjukvårdsupplysningen. På jourtid kan du testa att ringa förlossningen, de borde kunna ge dig råd.

• augustibrud05

Hej!
    Jag fick ett missfall för ca ett år sedan.
    När jag misstänkte missfall ringde jag min barnmorska som är jättebra, men hon sa bara att är det missfall är det inget man kan göra så hon tyckte jag skulle vänta en vecka och sen göra ett nytt gravtest. Aldrig i livet tänkte jag vänta en vecka och inte veta om jag var gravid eller inte.
    Jag ringde istället kvinnokliniken på sjukhuset fick komma dit dagen därpå.
    Där dom konstaterade missfall, gjorde också ett gravtest som var positivt och det med var normalt, hormonerna finns ju kvar ett par dagar. Jag skulle görs ett nytt test några dagar senare för att seom hormonerna hade minskat.

Det var en oplanerad graviditet men det var väldigt jobbigt att få ett missfall.
    Har du haft ont? jag hade jätteont men det kan nog vara lite olika.
    Är du orolig så ring förlossningen så du får träffa en gynekolog eller barnmorska.

Svar på tråden missfall?