• rina

Transport för gäster?

Hej! Jag funderar på det här med transport. Vi ska gifta oss i Maria Magdalena kyrka (södermalm) precis där vi bor, men festen efteråt ska vara på Långholmen. Tycker ni att vi borde ordna transport till gästerna mellan dessa platser? Det rör sig om över hundra gäster... Hjälp mig! Alla jag har pratat med säger att gästerna får ta sig till Långholmen själva... Men jag vet inte!

• Svar på tråden Transport för gäster?
  • StinaGerman

Låt de ta sig den lilla biten på egen hand. Det är ju ingen direkt brådska till middagen. När jag varit på bröllop i centrala Sthlm har man tagit sig till festen själv, åkte tunnelbana och lidingöbanan, gick fin-fint!

• Jenjo

Jag tycker också att de kan ta sig dit själva! Vi ordnar inga transporter till våra gäster. De bröllop jag har varit på där transport har ordnats har detta bara blivit överflödigt i slutändan. Har slutat med att det har varit ungefär 5 personer i en stor buss då de flesta ändå tagit sig till festlokalen med bil! Helt onödigt tycker jag. Kan de dessutom ta sig kommunalt mellan ställena ser jag verkligen inget problem.

• lillsmurf

Vi gifter oss centralt i Stockholm men har festen ute vid Bromma, vilket är en liten bit att ta sig! Vi kommer att transportera våra gäster med buss från kyrkan till festlokalen och senare på natten från festlokalen in till centrala Stockholm!

• lillsmurf

Vet inte exakt hur långt det är mellan kyrkan och långholmen, men det är ju ingen lång bit å ta sig vi pratar om! Då kanske det blir helt onödigt! Om jag inte tänker helt fel så är det väl ganska lätt att ta sig kommunalt eller?

• ELA

Det är väl egentligen inget större bekymmer för dina gäster den korta biten? Jag menar det borde ju vara så att alla är nyktra vid den tidpunkten och kanske har bilen med sig till kyrkan....? Sen är det ju inte mer än 100,- typ om dina gäster tar en taxi, det går ju dessutom att dela med andra sällskap. Tycker inte att ni ska behöva stå för det. Vi gifter oss i Salem och har festen i Huddinge, men våra gäster får ta sig själva. Självklart kan vi hjälpa till att samordna om någon verkligen inte kan ta sig från a till b. Vi vet ju vilka som har bil och vilka dom kan fråga om skjuts från. Lycka till!!

• rina

Tack för svaren! Nu känner jag mig helt säker! Ingen transport för gästerna. Kommunalt är det två hållplatser med tunnelbanan. Annars ett par minuter i bil. Ännu en grej ur världen. Skönt!

Svar på tråden Transport för gäster?