• Vic

Oren Hy

Hej på er !

Måste fråga om råd för min orena hy, har alltid haft lite problem hy, inte mycke finnar men mycke pormaskar, och det känns så ofrächt, känns som om man provat allt men nu har det blivit mycke värre, har någon tips på mirakel kurer
    Hälsn Vic

• Svar på tråden Oren Hy
  • Cybermamman

Finns några trådar om Omega 3 som kanske är lite intressant läsning. Verkar som det kan påverka hyn positivt. Sök på Omega 3 så hittar du.

• *tildis*

Hej!
    Jag har länge haft problemhy i form av pormaskar och små kvisslor. Detta rådade jag bot på genom att varje morgon o kväll tvätta ansiktet med ansiktstvätt och efter det ansiktsvatten för känslig och torr hy. (ÄVEN fast jag hade fet hy) Återfuktar med ren aloe vera gel som man kan köpa i hälsokostaffärer tex. Jag tar också varje morgon och kväll två matskedar aloe vera juice. En gång i veckan lägger jag en ansiktsmask som heter Lerosett och kan köpas på Bodystore.nu. Den är jättebra och ibland tar jag den varje dag på näsan för att få bort ALLA dumma pormaskar *ler*
    Jag hoppas detta hjälpt dig lite. Min hy har blivit jättefin efter jag har gjort allt detta. Lite omständigt kan man tycka men det är det värt. Aloe Vera är jättebra för huden!

Lycka till!

• Sweetchili

Gick själv på ansiktsbehandling och fick en AHA-behandling. Köpte sedan en speciell aha-gel från ett märke som heter ThomasPeterRoth, (tror jag) som jag smörjer på morgon och kväll. Fantastiskt bra och inte uttorkande eller nåt.

Svar på tråden Oren Hy