• sandra76

Ngn mer som får ont vid ägglossning, OCKSÅ? :(

Får mkt ont vid mens, men sista gångerna jag haft ägglossning har jag fått en slags jobbig malande "smärta" (inte som mensverk utan en annan slags känsla..) det är inte så att jag får ONT att jag vill gråta, utan mer en jobbig känsla.. så ´nu behöver jag ta tabletter även mitt i månaden.. är jag ensam om detta?? :( :(

• Svar på tråden Ngn mer som får ont vid ägglossning, OCKSÅ? :(
  • Ellte

Jag har sällan mensvärk men nästan alltid ont vid ägglossning... Mår illa gör jag också... Dessutom går jag upp nåt kilo i vikt både vid mens och två veckor senare ;) Vi är alla olika...men gå du till en läkare om du tror att något är fel. Det är DUMT att äta för mycket smärtstillande och det är ju synd att pajja njurarna eller så om det går att göra nåt annat åt saken.

• Ananas

Jag känner också av min ägglossning, men mer som något molande, tyngande.

Om du tycker att värken under din menscykel har ändrat karaktär på sista tiden råder jag dig att kontakta en gynekolog för att kolla att allt är ok. Om ens kropp börjar uppföra sig annorlunda än den gjort tidigare bör man alltid kolla det.

• Rydén

nej, du är inte ensam.
    Jag får också ont vid ägglossning.
    Himla dumt att man ska behöva ha ont då också. Jag tycker det borde räcka med mensvärken.

• Fillifjompan

Jag har också ont. Som mensverk fast mildare.

• f.d. Svart brud

Ingen ägglossningsvärk här, men jag länner mig nedstämd och olyckligt kär då.

• Dallandra

Jag känner av min ägglossning, en konstig ilande känsla som kommer och går under någon dag.Blir dessutom extremt sugen på något att äta.

Tack och lov så är jag förskonad från menssmärtor :)

• lillakisse

Ingen mens smärta men under ägglossningen blir jag fruktat sentimental och jobbig..

• 20th century fox

allvarligt! Är det inte liiiiite synd om oss som är kvinnor som har det så här!

ja, jag får oxå ont som mildare mensvärk vid ägglossning.

• Forsfors

Jag har nästan alltid ont. varje dag oavsett om jag har mens, ägglossning eller inte. Fast nu har jag varit värkfri ett par veckor, hade en cysta på en äggstock som sprack, sen blev det lite bättre faktiskt. men ägglosnninsvärken och mensvärken slapp jag inte undan i allafall.

• Silje21

Jag hade aldrig ont förut under ägglossningen, men efter att jag fick kopparspiral har jag känt lite värk midt i månaden också. Tror det är olika från kvinna till kvinna egentligen.

Svar på tråden Ngn mer som får ont vid ägglossning, OCKSÅ? :(