• ProudWoman

"äcklig" fråga (ang flytningar)

börjar fundera om nåt är fel, brukar inte ha mycket flytningar men senste 1,5 månaden har ag haft mycket mer än vanligt och brunfärgade och jag vet inte vad det kan bero på... är det nåt fel eller kan det bli så i perioder?

• Svar på tråden "äcklig" fråga (ang flytningar)
  • Tant Pernilla

Tycker att du ska höra med en gynekolog. Det är inte bra om du aldrig haft så förr. Bara för att vara på den säkra sidan. Det är ju inte så kul om det är nåt allvarligt så att du kanske går och blir steril eller nåt.

• ProudWoman

ska på cellprov om en vecka, kan jag ta upp det då tro

• ProudWoman

är fundrsam, har ingen aning om vad det kan vara... kan inte vara gravid då jag tagit mina p-piller som jag ska men kan ju tyvärr erkänna att jag på sista tiden haft en del olika partners och slarvat med kondom

• snuttepuffan

Det är bra att kolla upp det, men det behöver inte vara något mer än lite obalans...

• ProudWoman

kan det vara så att stress spelar in, har varir under enorm press från skola och så senaste tiden och struligt privat

• Nightingale

Flytningar i rimlig mängd är ju slidans eget återfuktningssystem och de bidrar även till att hålla rent.

Om du slarvat med kondom kan det mycket väl vara någon sjukdom, men det behöver det inte alls vara, jag ska inte skrämma upp dig. De flesta barnmorskor/gynekologer har som vana att alltid ta även chlamydiaprov vid vanliga cellprovstagningar. Hör efter, om inte, be att de tar en sådan.

Jag hade cervicit för ett tag sedan (fick det av min kopparspiral) och det gav oxå blodblandade (brunaktiga) flytningar.

Fråga på, de brukar veta!!

Lycka till!

• Nils

Att de är lite brunaktiga beror på att det är blod i flytningen.

• lillakisse

Liten fraga kan det vara sa att du haft diare ett tag eller liknande da kan du ha bajat utt ett eller annat piller och det kan föra till blod blandade flytningar..
    Eftersom hormon bestandet ändrats.

Svar på tråden "äcklig" fråga (ang flytningar)