• mullig

sopp diet

hejsan allihopa, jag och min syster ska starta "the cabbage soup diet" i över morgon...e d ngon som har provat den innan? jga väger runt 60 men skulle vilja minska till 52 innon 2manader!

• Svar på tråden sopp diet
  • Ellte

Vad är det för nåt? Låter inte så skoj... :D Hoppas inte ni ska umgås med folk om det BARA är kålsoppa *fniss*

Var noga med att få i er allt kroppen behöver, sådana dieter brukar tendera att göra mer skada än nytta!

• Gabrielle

Jag har testat den kuren och den funkade bra. Lite trist förstås att äta kålsoppa dagarna i ända men jag mådde faktiskt riktigt bra av den. Jag gick ner i vikt och behöll faktiskt vikten efteråt så det var ju värt mödan.
    Det man får tänka på är att vitkål är vätskedrivande och att den största viktnedgången är just vatten. Kan man däremot se kuren som ett startskott för nyttigare matvanor så är det bra. Lycka till!

• Gloriousgirl

Hej!

Jo, jag har testat den eller någon liknande. Man åt soppa alla dagar, men ibland frukt till och en dag var det masa bananer minns jag. Vad jag vet om den är att jag gjorde den i 2 ve3ckor, gick ner 6kg och var ganska less sen. Men trots att jag återgick till gamla dåliga vanor igen så gick jag inte upp kilona. Vet inte varför, men så var det. Så kör på med soppan, men passa på att lägga om kosten lite mer under tiden efteråt.

• mullig

tack tjejer...nu känner jag mig lite motiverad att göra detta fakriskt...man blir altsa inte trött av den?...

• Luka

Mullig: Va e de för slags soppa du pratar om... skulle åxå vilja prova... va ska man äta, hur mycke/ofta å hur länge...?

• Gloriousgirl

Nej, trött blir man inte, men se till att dricka vatten i mängder och variera soppan med olika kryddor.

Jg köpte en bok som hette Ät rätt- Bränn fett av Caroline Shreve och följde det som stog där, och det fungerade en kortare period.

• Gabrielle

Jag blev inte heller trött Av soppan, däremot PÅ soppan. Håller med Gloriousgirl, man måste nog variera med kryddor annars blir det trist. Och som sagt; drick mycket vatten!!

• mullig

sök pa soppdiet pa internet sa kommer det fram ett recept med kal och morötter och lök...

• Soa

Hej!
    Finns receptet på svenska??

• mrs.

kolla under kålsoppa kom upp en hel del :)
    men det är samma troligen som 7-dagars soppa/ bantarsoppa...
    Innehåller, 6lökar, kål, k.tomater....osv?

kom ihåg om du vill må bra att ta extra vitamintabl. eller brus, drick mycket och kom ihåg salt.

Yrsel/illamående osv kan komma om man får för lite salter, läste jag på en sida när jag mådde dåligt o kollade lite runt på nätet.

Svar på tråden sopp diet