• kalmar_brud

Vad kan man ta for att slippa mensen pa smekmanad

Hej

Jag undrar om det finns nagot annat an P-piller som man kan ta for att slippa ha mens pa smekmanaden? Jag sluttade att ta P-piller for nagra ar sedan och jag vill inte garna borja igen for bara nagra manader.

• Svar på tråden Vad kan man ta for att slippa mensen pa smekmanad
  • Ananas

Du kan få Nor-levo utskrivet av din allänläkare om du ber om det. Då kan du skjuta upp din mens.

• ninonica

Norlevo är väl dagen efter-pillret?

• agnelia

Du menar nog Primolut Nor. Det är den man får när man ska skjuta upp mensen.

• Ananas

Skäms nu...

Var nog alldeles för trött när jag skrev sist.

Absolut, visst menar jag Primolut-nor!!!

Det kan rekommenderas att man skjuter på mensen någon månad före bröllopet istället för då man verkligen vill för att man har lite lättare chans att få det att funka då. Det kan ju tyvärr hända att det bryter igenom ändå och då är det bättre att det händer före bröllopet än på bröllopsresan.

Skäms på mig för att ge felaktig info!

• svmm

Jag har tagit primolut-nor flera gånger när jag har åkt på semstrar det har alltid funkat jättebra på mig. Se till att börja några dagar innan du ska få din mens. Ring till din vårdcentral eller gynekolog eller liknande så kan dom skriva ut det

• Tvillingmamma

Om du har rikliga blödningar så skall "Cyklo-F" fungera.
    Finns att köpa receptfritt på Apoteket.

Har du mindre rikliga, så kan den "knappt märkas" hörde jag, och provade.
    I förpackningen stod att man kunde få feber, och illamående som biverkninar.
    Jag blev heldäckad och var tvungen att spendera två av bröllopsresans dagar i sängen.

Svar på tråden Vad kan man ta for att slippa mensen pa smekmanad