• MimmiPigg04

Hyra båt i Gbg

Hej,
    Är det någon som har ett bra förslag vart man kan vända sig om man vill hyra båt i Göteborgs skärgård? Det gäller cirka 65 personer för en timme i maj.

Har kollat med Börjessons och Styrsöbolaget men är det någon som har ett annat bra förslag? Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Hyra båt i Gbg
  • Idesprutan

Hej,

Kolla med Matilda, en segelskuta fran Skärhamn tror jag. Sen finns Hamlet en annan skuta. Sök efter dessa skepp på nätet så får du deras hemsida. Matilda tar 32 personer och Hamlet något fler tror jag. Lycka till!

Ah, Hawila eller vad den heter från Hönö eller Öckerö. Fast den är JÄTTESTOR! Mer för 100 pers...

• MimmiPigg04

Någon annan som har nåt bra tips?...

• MimmiPigg04

Vi skulle vilja hyra en båt som tar oss från Sjömagsinet-Röda sten till Långedrag. Antar att dom inte åker så långt för en timme...Men alla tips tas emot tacksamt :)

• Sannitje

Och om ngn vet ngn som hyr ut en liten kul båt som man kan bli hämtad i, ja, istället för att lämna bröllopsfesten i en snassig bil... Så vore jag rackarns tacksam för tips!!

Helst ngn lite annorlunda båt, den behöver endast ha kapacitet för två, och en som styr såklart.

• muminlina

Hej!
    Vi ska ha vår fest på Bryggan under bron. De har också några båtar så vi ska bli hämtade med båt. Tror säkert att man endast kan hyra båtarna också. För gästerna har de rekommenderat Börjessons, men det är inte samma Börjesson som alla pratar om utan dessa är ett mindre företag, råkar alltså bara vara samma namn. De har stora båtar för gästerna.

• sofsk

Muminlina:
    De du menar är Börjessons sjötaxi, de kommer vi använda för att ta oss från kyrkan till Bryggan under bron!

• Magga

Om ni inte ska alltför långt utanför Göteborgs hamn så kan jag rekommendera Färjan 4, en liten ångfärja. Den hyrde vi när min kompis gifte sig - vi var nog c:a 60 personer. Hemsida finns:

www.steamboat.o.se/tur/charter_f4.shtml

• MimmiPigg04

Vilka bra tips ni kommer med, precis som vanligt :)
    Ska kolla upp detta genast. Tack!

• MimmiPigg04

Nu har vi bokat färjan fyra :)
    Tack så mycket för det tipset Magga. Det blir toppen!

Pris för två timmar ligger på 4500 och man får ha med sig egen dryck på båten så att man kan ha brudskål där medans man förhoppningsvis njuter av det fina vädret och havet.

• Sannitje

Fortfarande ingen som vet ngn LITEN annorlunda båt man kan hyra? Någon som känner någon som har en kanske...?

Vi letar fortfarande efter en 'flykt-båt' som kan ta oss från bröllops-festen och mot bröllops-natten!

• Magga

MimmiPigg04: Kul att ni har bokat den! Jag tror att ni blir nöjda - vi tyckte att det var supermysigt.

Svar på tråden Hyra båt i Gbg