• eymdbest

Promiskuös

Nu har Aftonbladet konstaterat att tjejer inte är promiskuösa för att de har sex för en natt. Men däremot så har de börjat fejka orgasmer oftare.

Lever själv som heterosexuell singel (tjej) och måste säga att "one night stands" är totalt överreklamerat. Oftast ger det ingenting och när man vaknar upp med någon totalt obekant utan att fått orgasm är man rejält trött på det hela.

Så jag fattar inte vad det är man hyllar när man säger att det är jätte bra att tjejer nu för tiden kan ta för sig sexuellt? Och att vi lärt oss jätte mycket av serien "Sex and the City". Tja, de måtte bara ha intervjuat småflickor i undersökningen....och jag fattar inte vilka det är som hela tiden anser att jämställdhet handlar om att kvinnor numera kan "pippa runt" helt fritt. Verkar som om perspektiven är helt förskjutna. Jag är ingen moralist eller bakåtsträvare, men det börjar bli för mycket sånt här i media tycker jag. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Promiskuös
  • Xite

Man måste vara rätt van och rätt hämningslös för att njuta av one-night-stands, är min erfarenhet. Tyckte också det var mer överreklmerat förr. Men jag har ändrat mig lite med åren.

Varför skulle man inte hylla folk som gör som de vill?

• SYL

fortsatt hylla, det finns fortfarande en massa gnall och fordomar och moralister som anser att en bra tjej ar en san som haller pa sig och inte ar latt pa foten. men det ar for mkt snack i media som sex rent allmant, dessutom far smatjejer komplex nar de laser att tex analsex ar nat som "alla" etc.. fy for kvallstidningarna!

• StinaS

Jag tycker dock att Sex & City överdrivs en del. Deras liv går ju inte på one night stands. Deras liv går ju ut på den amerikanska drömmen, att hitta mister Right och gifta sig. Jag brukade bli så förbannad på att viktigare än deras egna liv var att hitta mister Right. Det är ju inte som så att de hade one-night-stands för bara sexets skull (utom Samantha då) utan det var ju för att hitta mannen att gifta sig med.

• Anna-Maja

Vi är alla olika. Jag får orgasm väldigt lätt och har haft underbara one night stands. Jag har lätt för att ha sex utan att vara kär i den jag har sex med. Men jag kanske ska tillägga att alla som jag haft ons med har jag antingen känt lite sedan tidigare (träffat dem en eller flera gånger tidigare) eller så har det varit någon kompis kompis eller så som jag träffat för första gången och då har det känts lite "tryggare".

Det som är jämställt är väl att kvinnor kan ha ons utan att bli stämplade som slampor, precis som män har kunnat ha. Tidigare har det ju varit mer tabu för kvinnor att gilla att ha sex, sex har bara varit acepterat inom förhållandets och äktenskapets gränser för kvinnor.

Det trista är ju när tjejer inte kan följa sina egna känslor och sitt eget hjärta utan gör "som alla andra" och gör så som de tror att det förväntas av dem.

• SYL

Anna-Maja => Jag kunde ha d=skrivit det sjalv! Allt du skrev stammer in pa mig och jag haller med!

• Cassiopeja

Det är ju så olika hur man fungerar sexuellt! För min del så är ett onenightstand med någon jag träffat på krogen helt ointressant, har testat två gånger i mitt liv och bara tyckt att det varit helt onödigt! Däremot kan jag ha underbar sex med någon jag känner men inte är kär i och absolut inte ha vill ha något förhållande med förutom just det sexuella..

Tycker att onenightstands är helt okej för de som får ut något av det, tjejer som killar, och inte gör det bara för att man tror att ALLA gör det och att man är konstig om man inte gillar det!

Svar på tråden Promiskuös