Prova Akupunktur!!
Detta är en sann historia (och ganska lång, men hang in there):
En av mina vänner och hennes man försökte bli gravida i 8 månader. Hon provade akupunktur efter ett tips från en av hennes vänner som hade blivit gravid med hjälp av det efter att ha försökt i ett par år! För många låter det som värsta "mumbojumbot", det tyckte också min kompis, men hon tänkte "vad har jag egentligen att förlora?" och bestämde sig för att gå in i det med öppna ögon och ge det en ärlig chans.
Första gången hon var där så började akupunkören med att ta hennes puls. Bara genom detta kände akupunktören att min kompis hade en massa blockerad energi, att den inte flöt som den skulle i kroppen, men att hon annars var helt frisk och att det inte skulle vara några fysiska problem att bli gravid. "Yeah, right", tänkte min kompis, "och det kan du känna bara genom att ta min puls... visst...", men hon höll tyst och spelade med. Hon fick en nål i handleden och en i magen och fick sitta så i en halvtimme. Efter det tog akupunktören pulsen igen och sa att det redan nu kändes mycket bättre!
För att vara på den säkra sidan ville akupunktören undersöka hennes man också, så nästa gång följde han med. Samma sak där, bara genom att ta hans puls kunde akupunktören känna att det inte var nåt fysiskt fel på honom eller hans spermier och att endast genom att lösa upp den blockerade energin så skulle de kunna bli gravida på nolltid. Båda fick nålar på strategiska ställen och efteråt blev de tillsagda att gå hem. Hon ville inte träffa dem igen förrän efter min kompis hade haft ägglossning och de gjort vad de skulle. Så de gick hem och spenderade helgen i sängen! ;)
Efter två veckor kom hon tillbaka till akupunktören för en tredje behandling. När hon tog pulsen som vanligt så nickade hon och log... hon ville inte säga nåt helt säkert, men hon var ändå till största sannolikhet säker på att min kompis var gravid! Tydligen kände hon nån extra "puls" eller "närvaro" eller så. Återigen tänkte min kompis "Yeah right...", men fick sin behandling och gick hem.
Och efter en vecka till så väntade hon på mensen... och väntade och väntade och väntade... men den kom inte. Så hon gick och köpte ett graviditetstest. Och det visade positivt! Och nu är hon morgonillamående, brösten spänner och jättelycklig!
Så på bara TRE behandligar så "tog" det! Och nu säger hon till ALLA hon träffar att testa akupunktur om de vill bli med barn men det inte funkar! Så GÖR det, testa med öppna ögon! Jag kan ingenting om akupunktur med om det visar sig att jag får problem den dagen jag ska skaffa barn så tänker jag definitivt ge det en chans!
Lycka till! :)