• Merkurius

inrutat och enformigt s-x

När jag läst runt lite här på forumet blir jag nyfiken på andras sxe-liv jämfört med mitt och min sambos.

Jag tycker vi har ett väldigt enformigt och inrutat sxe när det väl blir dags;
    Utan att bli för intim brukar det se ut så här;

Först lite smek och kel (Jag mest på henne)
    Jag ger or-ls-x
    och till sist själva sxet.

Så här ser det ut 95 gånger av 100. Är det jag som har för "höga krav" och att det är så här alla har det, eller hur varierat sx-liv har ni där ute?
    Det är inga "sexnoveller" jag är ute efter men ni förstår vad jag menar

• Svar på tråden inrutat och enformigt s-x
  • Tant Pernilla

Köp någon trevlig bok och hitta inspiration därifrån - tillsammans förstås.

Sen tycker jag nog att allt det där du beskrev är sex och inte bara "själva sexet"... Det kanske är det som gör det? Låt sexet vara smek och kel, orals*x och sånt, men inte ett samlag. Bara för att testa nåt annat...?

• Texas

Jag tror att det blir som med mycket annat i ens liv. Att det hela lätt går på rutin om man inte aktivt anstränger sig för att det inte ska bli så. Vissa perioder har det inte känns så kul eller spännande med sxe just för att man redan vet exakt hur det ska bli.. Jag tror båda måste jobba aktivt på det för att det inte ska bli som du beskriver.

• Merkurius

Det är just det som är problemet.. jag letar inspiration både här och där, medan hon verkar totalt ointresserad.

• Nightingale

Trist..

Här hemma är det tvärtom, jag vill mest. Men nu på senvintern är vi båda så trötta att ingen av oss orkar ta initiativet, men när sedan någon av oss "kommer till skott" så blir det super! Men vi ser det inte som ett problem. Vi har ganska krävande jobb båda två, med varierande tider och mycket ansvar. Man orkar inte!

Däremot så åkte vi på en romantisk weekend förra helgen med bubbelbadkar på rummet och fyra rätters middag samt skumpa, choklad och frukt på rummet när vi kom dit! Det var SUPER!! Bjud iväg din flickvän på något sådant, detta kommer vi att leva på länge och sxet vi hade där var det bästa någonsin!! Det var helt underbart att efteråt ligga och prata och mysa till sprakandet från den öppna spisen i rummet!!

Glöm inte att ta med stearinljus och bubbelbadskum!!

• Sana

Smiter från ämnet!!!

Nightingale, jag bara undrar vart var ni?? Lät helt underbart.

Har 10 årig förlovning att fira.

Merkurius, du får hitta på en överraskning. Sånt brukar alltid uppskattas! Det är ofta det kan bli som Texas skriver, det är bara att se till att bryta mönstret.
    Lycka till!!!!

• crud

Är hon själv på när ni ska till? är hon lika sugen eller känner hon sig kanske pressad? Det bästa vore väl att diskutera saken sinsemellan. Fråga om hon skulle vilja ha det på ett annorlunda sätt..

• Merkurius

Hon verkar aldrig "på". Hon verkar totalt ointresserad.. Det är väldigt frustrerande när jag själv är så intresserad och vet vad jag "går miste" om..

• crud

Mhmmm, jag har själv varit i den situationen, dvs velat mer än min man. Jag tror att hon kan känna sig pressad av dig och att hon inte får en lugn stund. Har ni det stressigt? Många tjejer har nog svårt att koppla av om huset är en röra och disken står framme. men som sagt, jag tycker att ni ska ta ett snack om hur ni vill ha det. Undvik dock att ha det i sängen. prata om det på "neutral" mark.

• Cassiopeja

Kanske har hon problem med något innom sig?För många tjejer handlar nog inte 6 bara om 6, förspelet för henne kanske börjar med att du har diskat och städat, att du lyssnar på henne om hon har problem med något, att du får henne att känna sig viktig och älskad! Kanske är hon blyg eller osäker på vad hon törs göra med dig i sängen? Visa henne vad du vill (men lyssna om du märker att HON inte vill)berätta att det är skönt, att hon är vacker och 6-ig och hur mycket du tänder på henne..
    6-lusten sitter minst lika mycket i huvudet som i kroppen!

• Texas

Om hon tar P-piller eller annat hormonellt preventivmedel kan det vara det som orsakar att hon har minskad sexlust. Annars är hon kanske bara inne i en period där hon inte har någon vidare sexlust. Detta har själv hänt mig.

Svar på tråden inrutat och enformigt s-x